­ژاپن و آمریکا به دنبال امضای توافق تجاری تا ماه سپتامبر

آمریکا و ژاپن در تلاش برای دستیابی به توافق تجاری در حوزه کشاورزی و خودروسازی هستند که احتمالا در ماه سپتامبر نهایی خواهد شد.

­ژاپن و آمریکا به دنبال امضای توافق تجاری تا ماه سپتامبربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، آمریکا و ژاپن در تلاش برای دستیابی به توافق تجاری در حوزه کشاورزی و خودروسازی هستند که احتمالا در دیدار میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن در ماه سپتامبر نهایی خواهد شد.

بنابر اعلام یکی از نمایندگان صنعت خودروسازی، توکیو می‌تواند در چارچوب این توافق دسترسی به بازار‌های خود را به کشاورزان آمریکایی عرضه کند و در مقابل واشنگتن تعرفه گمرکی برخی قطعات یدکی و خودرو‌های ژاپنی را کاهش خواهد داد. این منبع اعلام کرد این مذاکرات همچنان ادامه دارد.

چنین توافقی برای دونالد ترامپ و شینزو آبه پیروزی در بخش‌های کلیدی به همراه خواهد داشت. به ویژه آنکه کشاورزان بخش قابل توجهی از رای دهندگان آمریکایی را تشکیل می‌دهند این در حالی است که دونالد ترامپ به دنبال پیروزی دوباره در انتخابات ۲۰۲۰ است.

هیچ جزئیاتی درباره دیدار ترامپ و آبه در اواخر ماه ژوئن در حاشیه نشست گروه ۲۰ در اوساکا ژاپن منتشر نشد.

پایگاه اینترنتی پولیتیکو روز سه شنبه اعلام کرد احتمالا این توافق در ماه سپتامبر حاصل خواهد شد که یک سال پس از آن است که رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر ژاپن تصمیم گرفتند مذاکرات تجاری را آغاز کنند. آن‌ها قرار است در ماه سپتامبر در نیویورک بار دیگر دیدار کنند.

دونالد ترامپ همواره نارضایتی خود را درباره کسری تجاری آمریکا و ژاپن که در سال ۲۰۱۸ حدود ۶۸ میلیارد دلار بوده و حدود دو سوم آن مربوط به صادرات خودرو بود اعلام می‌کند. وی تهدید کرده است تعرفه گمرکی ۲۵ درصدی بر قطعات یدکی و خودرو‌های ژاپنی اعمال می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار