۹۲ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به خاش اختصاص یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال برای شهرستان خاش حدود ۹۲۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی اختصاص یافته که نسبت به پارسال از رشد ۴۴ درصدی برخوردار است.

۹۲ میلیارد تومان اعتبار عمرانی به خاش اختصاص یافتبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، غلامرضا مالکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان در نشست اعضای کمیته برنامه ریزی شهرستان خاش اظهار داشت: امسال برای شهرستان خاش حدود ۹۲۰ میلیارد ریال اعتبار عمرانی اختصاص یافته که نسبت به پارسال از رشد ۴۴ درصدی برخوردار است.

وی افزود : این رقم اعتباری برای اجرای ۳۰۰ پروژه در ۲۳ فصل و ۵۰ برنامه هزینه می‌شود.

وی بیان کرد: اعتبارات سال قبل خاش ۶۴۰ میلیارد ریال بوده که تا پایان سال به ۷۸ درصد رشد رسید و امسال نیز تا پایان امسال افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه رقم بودجه‌ای این استان در سال قبل ۱۳۲۰ هزار میلیارد تومان بوده و تا پایان سال به بالای ۲ هزار میلیارد تومان رسیده، ادامه داد: اعتبارات بودجه‌ای امسال در استان ۱۴۷۰ هزار میلیارد تومان است که از رشد ۱۱/۵ درصدی حکایت دارد.

وی تصریح کرد: اجرای پروژه‌های نیمه تمام، کمک به رفع مشکلات حوزه تامین آب، تقویت گردشگری و توسعه فعالیت‌های آموزشی، ورزشی و تفریحی، عمران شهری و روستایی از اولویت‌های دولت است.

مالکی افزود: اجرای کار‌های درست، منطقی و پایدار در مناطق روستایی و عشایری و شهری باید طبق برنامه و بررسی اولویت‌ها و نیازسنجی‌ها باشد.

وی ادامه داد: داشتن برنامه و سند چشم انداز در حوزه‌های مختلف کشورزی، تجارت و بازرگانی، گردشگری، خدمات، آموزش و ... گره گشا در امور بوده و در کمیته برنامه ریزی بهتر می‌توانیم برای حل مشکلات تدبیر کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: بیان کرد: فراهم کردن زیرساخت برای توسعه خدمات با اهداف بنیادین و داشتن راهبرد میسر بوده که لازم است برای تحقق آن از روزمرگی و سستی دور شوند.

فرماندارخاش نیز با تاکید بر تشکیل نشست‌های مستمر و منظم کمیته برنامه ریزی و اهمیت برگزاری آن برای شهرستان گفت: شناخت داشتن مدیران از مشکلات و نیاز‌ها و تدوین سند توسعه برای منطقه از ضرورت‌های اجتناب ناپذیر بوده که لازم است.

صاحب گل صالحی افزود: اجرای پروژه‌های نیمه تمام از اولویت‌های مهم مسئولان دولت بوده، اما جای درد است که در خاش افزون بر ۵۰ روستای فاقد برق داریم.

وی اهمیت تامین آب آشامیدنی شهری، روستائیان و عشایر، اجرای راه مرزی روتک و راه‌های روستایی، طرح‌های هادی روستایی و مخابراتی، آموزشی، عمران شهری و روستایی و مقابله با معضل حاشیه نشینی را خواستار شد.

فرماندار خاش با اشاره به اشکالات سند توسعه و محرومیت زدائی مناطق بلوچستان گفت: با برخورداری از حمایت‌های ویژه دولت و پشتوانه‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی می‌توانیم گام‌های مثبتی را برای خدمت به مردم برداریم.

وی ضرورت اجرای عدالت در توزیع اعتبارات و تلاش مدیران برای پیگیری مشکلات مردم نقاط شهری، روستایی و عشایری را یادآوری کرد.

در این نشست شماری از مدیران و معاونان ادارات کلآب و فاضلاب، برق، امور آب و نوسازی و تجهیز مدارس، شهرداران خاش، نوک آباد، ایرندگان و سایر مدیران این شهرستان به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/ع 

اجرای پروژه‌های نیمه تمام از اولویت‌های مهم مسئولان دولت است

برچسب ها: تسهیلات ، بودجه 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار