ممنوعیت توزیع برخی دارو‌های فشار خون در داروخانه‌های شمال خوزستان

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول از ممنوعیت توزیع برخی دارو‌های فشار خون در داروخانه‌های شمال استان خبر داد.

ممنوعیت توزیع برخی دارو‌های فشار خون در داروخانه‌های شمال خوزستانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، داود سلمان پور معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: تهیه و توزیع برخی از سری ساخت‌های داروی لوزارتان پتاسیم (کنترل فشارخون بالا) در داروخانه‌های شمال خوزستان ممنوع است.

وی بیان داشت: به دلیل اینکه فشار خون یکی از بیماری‌هایی است که با استرس تشدید می‌شود، لذا بیماران نباید شک و ابهامی درخصوص دارو‌های آن داشته باشند.

سلمان پور تصریح کرد: با توجه به وجود ناخالصی NMBA در ماده مؤثر لوزارتان تولیدی شرکت HETERO ساخت کشور هلند، تهیه و توزیع برخی از سری ساخت‌های این دارو در داروخانه‌ها ممنوع شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار داشت: جمع آوری این دارو در شمال خوزستان آغاز شده و تقاضا می‌شود از عرضه آن در داروخانه‌های شمال خوزستان جلوگیری شود.

این مقام مسئول افزود تهیه و توزیع قرص لوزاور ۲۵ میلی گرم (لوزارتان پتاسیم) با سری ساخت‌های ۲۸۱۹۰۰۴،۲۸۱۹۰۰۳،۲۸۱۹۰۰۲،۲۸۱۹۰۰۱ و همچنین قرص لوزاور ۵۰ میلی گرم (لوزارتان پتاسیم) با سری ساخت‌های ۲۹۱۹۰۰۳ و ۲۹۱۹۰۰۴ ممنوع است.

داوود سلمان پور با اشاره به بلامانع بودن تهیه و توزیع سایر سری‌های ساخت این قرص، به شهروندان بیان کرد: هنگام خرید دارو به شماره سری ساخت آن توجه و در صورت مشاهده هرگونه تخلف درخصوص تهیه و توزیع سری ساخت‌های ممنوع توسط داروخانه‌ها در شهرستان‌های دزفول، شوش و گتوند با شماره ۴۲۵۴۳۵۹۷ مربوط به امور دارویی معاونت غذا و دارو تماس بگیرند.

وی اذعان داشت: لوزارتان دارویی است که برای درمان فشارخون بالا Hypertension یا محافظت از کلیه‌ها در برابر آسیب‌های ناشی از دیابت و همچنین کاهش خطر ابتلاء به سکته‌های مغزی در بیماران مبتلا به فشارخون و بیماری‌های عضلات قلبی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/گ

ممنوعیت فروش دارو بدون نسخه پزشک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.