دمای شمال سیستان و بلوچستان به محدوده ۵۰ درجه می‌رسد

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به کاهش شدت جریانات شمالی انتظار می‌رود در روز‌های پیش رو دمای هوا در برخی نقاط شمال استان به محدوده ۵۰ درجه برسد.

دمای شمال سیستان و بلوچستان به محدوده ۵۰ درجه می‌رسدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان وبلوچستان ؛ رضا آزادمنشکارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های عددی امروز و فردا در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان افزایش نسبی دما رخ می‌دهد و گرمای هوا تا اوایل هفته آینده ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به تداوم کاهش سرعت وزش باد‌های ۱۲۰ روزه تا روز جمعه، افزود: از شنبه سرعت وزش باد‌های شمالی در منطقه سیستان افزایش می‌یابد و در نقاط مستعد منجر به خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از تداوم جریان‌های موسمی در نیمه جنوبی استان خبر داد و گفت: تا پایان هفته به ویژه امروز چهارشنبه درنیمه جنوبی، برخی نقاط سواحل و ارتفاعات نواحی مرکزی استان شرایط برای رشد ابر‌های همرفتی، رگبار و رعدوبرق، صاعقه و وزش باد شدید لحظه‌ای مهیا است.

آزادمنش با بیان اینکه عمده ریزش‌های سامانه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رخ می‌دهد، گفت: توصیه می‌شود برای جلوگیری از مخاطرات ناشی از رویداد صاعقه و جاری شدن سیلاب موقت از تردد و استقرار در مناطق مرتفع همچنین در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

وی در ادامه در باره شرایط جوی جنوب استان نیز گفت: در ۲۴ ساعت آینده در سواحل جنوب استان باد و گردوخاک رخ می‌دهد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه دریای عمان به‌ویژه در بخش‌های شرقی مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود، افزود: شرایط دریا برای عملیات دریایی مناسب نیست.

آزادمنش پیش بینی کرد: از فردا ارتفاع موج کاهش یافته، ولی همچنان دریا بویژه در نواحی شرقی مواج خواهد بود.

انتهای پیام/ع

افزایش دما در سیستان وبلوچستان 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار