یادداشت رئیس کل بانک مرکزی در مورد بازار ارز؛

هدف بانک مرکزی بهبود متغیر‌های اقتصادی و تامین پایدار نیازهای ارزی است

همتی گفت:هدف اولیه بانک مرکزی بهبود متغیر‌های اقتصادی، تشویق فعالیت‌های مولد و تامین پایدار نیاز‌های ارزی کشور است.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، همتی رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی در صفحه مجازی خود نوشت: در مورد تحولات اخیر بازار ارز و تحلیل‌هایی که در خصوص آن می‌شود چند نکته را به مردم عزیز اعلام می‌کنم.


۱_بار‌ها تاکید کرده ام نرخ ارز در کنار سایر متغیر‌های کلان اقتصادی از عوامل موثر بر عرضه و تقاضا و شرایط حاکم بر بازار پیروی می‌کند و بانک مرکزی در چارچوب این شرایط و قواعد اقتصادی بازار را مدیریت می‌کند، اقداماتی نظیر ساماندهی گردش ریال، مدیریت تقاضا و تقویت طرف عرضه در یک سال گذشته برای این مقصود بود است .


۲_ عوامل و اخبار سیاسی و نا اطمینانی‌های ناشی از آن بعضا موجب نوساناتی در نرخ ارز می‌شود که با عوامل بنیادی اقتصاد ارتباطی چندان ندارد و همواره تاکید کرده ام ،مردم به ریسک بالای این بازار توجه نموده و با احتیاط کامل با این بازار برخورد کنند.

۳_ همانگونه که اطلاعات ترازنانه بانک مرکزی سال ۹۷ نشان داده است، علیرغم تمام مشکلات، بانک مرکزی سیاست پولی خود را تا حد توان در جهت کنترل انتشار شوک ارزی به متغیر‌های پولی بکار بست. این مهم نقش کلیدی در تحولات بازار ارز بازی کرده است.

۴_ اظهارات کارشناسان و برخی مسئولان درمورد بازار و روند نرخ آینده بازار ارز، نظر و تحلیل‌های شخصی آن ها است و لزوما دیدگاه‌ها  و نظرات بانک مرکزی نیست.

۵_ هدف اولیه بانک مرکزی بهبود هر چه بیشتر متغیر‌های اقتصادی، ثبات بخشی و تشویق فعالیت‌های مولد و اطمینان بخشی به فعالین اقتصادی و تامین پایدار و مطمئن نیاز‌های ارزی کشور است.


بیشتر بخوانید: تامین ۱۲ میلیارد دلار برای واردات کالای اساسی


هدف بانک مرکزی بهبود متغیر‌های اقتصادی و تامین پایدار نیازهای ارزی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار