بمباران شیمیایی روستای زرده جنایت فراموش نشدنی

فرماندار دالاهو بمباران شیمیایی روستای زرده در سال ۶۷ را جنایت فراموش نشدنی جنایتکاران جهانی دانست و گفت : بمباران شیمیایی سند محرومیت ملت ایران در دوران دفاع مقدس است.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،کرم محمدی فرماندار دالاهو گفت : یاد شهدا، ترویج خوبی‌ها، نیکی‌ها و ارزش‌های والای انسانی است.

وی با بیان اینکه مزین شدن روز ملی شهرستان به‌نام شهدا، افتخاری بزرگ بوده، گفت : لازم به یاد‌آوری است روستای زرده در تاریخ ۳۱ تیرماه سال ۶۷ توسط رژیم بعث عراق مورد بمباران شیمیایی قرار گرفت و در همان روز نیز روستای سرمیل هم مورد بمباران شیمیایی هواپیما‌های رژیم بعث قرار گرفت.

وی ادامه داد: بمباران شیمیایی روستای زرده جنایت فراموش نشدنی جنایتکاران جهانی بود که مراسم روز شهرستان دالاهو که سالروز بمباران شیمیایی روستا‌های زرده و سرمیل است با یادواره شهدای شهرستان روز دوشنبه، ۳۱ تیرماه برگزار می‌شود.

محمدی افزود: در این بمباران شیمیایی ۲۷۷ نفر از هموطنان به شهادت رسیدند و صد‌ها نفر مصدوم و جانباز شیمیایی شدند، بمباران شیمیایی سند محرومیت ملت ایران در دوران دفاع مقدس و از یک طرف سند سکوت و جنایت ابرقدرت‌ها در مقابل اقدامات جنایتکارانه صدام حسین بود.

وی تصریح کرد: تمامی منادیان دروغین حقوق بشر بدانند که جنایت روستای زرده با تسلیحات شیمیائی اهدای آنان انجام شده و تا ابد مدیون خون شهدا هستند و وجدان بیدار هرگز این جنایت آنان را فراموش نخواهد کرد.

محمدی در پایان از همه مردم شهرستان دالاهو دعوت به عمل آورد و گفت: ترویج نام و یاد شهدا ترویج همه خوبی‌هاست و لازم است همه شرکت کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

یاد شهدا، ترویج خوبی‌ها، نیکی‌ها و ارزش‌های والای انسانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.