راهیابی ۵ فعال قرآنی خراسان‌شمالی به مسابقات کشوری معارف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی از راهیابی پنج فعال قرآنی استان به مرحله کشوری مسابقات معارف چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در آزمون مرحله شهرستانی مسابقات معارف در مجموع ۵۵ نفراز بانوان و آقایان به بخش استانی راه یافتند.

حجت‌الاسلام آسوده افزود: با برپایی آزمون در بخش استانی هم فقط پنج نفر توانستند با کسب امتیاز‌های لازم به مرحله کشوری این دوره از مسابقات معارف که یکی از بخش‌های چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بوده راه یابند.

وی عنوان کرد: بخش معارف شامل محور‌های تفسیر، حفظ موضوعی، حفظ احادیث و نهج‌البلاغه است.

حجت‌الاسلام آسوده عنوان کرد: در مجموع در چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم ۸۰۰ نفر از علاقه‌مندان در مرحله شهرستانی شرکت کرده بودند که از این تعداد ۱۵۰ نفر شامل ۸۹ نفر بانو و ۷۰ نفر آقا به مرحله استانی راه پیدا کردند و در پنج رشته حفظ، قرائت، ترتیل، اذان و دعاخوانی به رقابت پرداختند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به اینکه چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی اوقاف در ۱۵ رشته برگزار شد، افزود: این دوره از رقابت‌های قرآنی در رشته‌های حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل قرآن کریم، حفظ و معارف موضوعی قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث قرآن و تفسیر قرآن کریم برگزارشد.

انتهای پیام/د

راهیابی ۵ فعال قرآنی خراسان‌شمالی به مسابقات کشوری معارف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.