اقدام نمایشی دیگری از سوی آمریکایی‌ها

تصویب لوایح ممنوعیت فروش سلاح به عربستان از سوی مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا لوایح ممنوعیت فروش سلاح به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را تأیید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه لوایح ممنوعیت فروش تسلیحات به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را تصویب کرد و آن را به کاخ سفید فرستاد.

این اقدام تقریبا یک ماه پس از آن انجام می‌شود که سنای آمریکا با ۲۲ لایحه در مخالفت با طرح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای فروش میلیارد‌ها دلار سلاح موافقت کرده بود.

طبق اعلام رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا سه لایحه از ۲۲ لایحه را به تصویب رساند. دو عدد از این لوایح با ۲۳۸ رأی موافق در مقابل ۱۹۰ رأی مخالف به تصویب رسید و لایحه سوم نیز با ۲۳۷ رأی موافق در مقابل ۱۹۰ رأی مخالف تصویب شد.

این سه لایحه، فروش مهمات هدایت شونده شرکت «ریتیون» (از برگترین شرکت‌های تولید کننده تجهیزات نظامی در آمریکا) و تجهیزات متعلق به آن را به عربستان سعودی و امارات متحده عربی ممنوع می‌کند. مجلس نمایندگان آمریکا تصویب این سه لایحه را پیش از لوایح دیگر انتخاب کردند؛ چرا که تحویل مهمات هدایت شونده سریع‌تر انجام می‌شود. همچنین برخی از قانونگذاران آمریکایی گفته‌اند این تسلیحات هدایت شونده می‌توانند علیه غیرنظامیان در جنگ یمن مورد استفاده قرار گیرند.

تلاش کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح به عربستان در حالی انجام می‌شود که دونالد ترامپ وعده داده است که این طرح را وتو خواهد کرد.

پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی و ستون نویس روزنامه واشنگتن پست در کنسولگری عربستان در ترکیه، انتقاد‌ها از پرونده حقوق بشری عربستان افزایش یافته است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار