۹ هزار کیلومترمربع پهنه اکتشافی به بخش خصوصی واگذار می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با تشکیل کمیته مشترک بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایمیدرو، استانداری و سازمان صنعت و معدن فارس مقرر شد ۹ هزار کیلومترمربع پهنه اکتشافی به بخش خصوصی واگذار شود.

۹ هزار کیلومترمربع پهنه اکتشافی به بخش خصوصی واگذار می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خداداد غریب‌پور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت چهارشنبه‌شب در آیین تقدیر از صنعتگران نمونه استان فارس اظهار داشت: ایمیدرو یا سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با مشارکت در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس بندرعباس، پارسیان، کاشان و لامرد استان فارس از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این مناطق دعوت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پروژه بزرگ ۱.۲ میلیارد دلاری کارخانه آلومینیوم جنوب کشور در منطقه ویژه اقتصادی لامرد با ۲ هزار شغل به‌صورت مستقیم بیش از ۴۰ درصد ظرفیت کشور را تولید می‌کند و در این راستا با تلاش‌های انجام‌شده ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن را در سال جاری به خود اختصاص می‌دهد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با توجه به ظرفیت تولیدی و اقتصادی در این شهرستان این کارخانه بستر مناسبی برای سرمایه‌گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی است.

غریب‌پور با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت واگذاری پهنه‌های اکتشافی به بخش خصوصی است، افزود: با تشکیل کمیته مشترک بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایمیدرو، استانداری و سازمان صنعت و معدن فارس مقرر شد ۹ هزار کیلومترمربع پهنه اکتشافی به بخش خصوصی واگذار شود.

وی بیان داشت: مهم‌ترین رخداد فارس اکتشاف است که در بدو امر به این قول و تعهد پایبند بوده و بستر برای حضور سرمایه‌گذاران به این استان فراهم می‌شود.

غریب‌پور ابراز داشت: به پایان رساندن ۲۷ پروژه نیمه‌تمام معدنی به ارزش ۳.۵ میلیارد دلار، اختصاص اعتباری افزون‌بر ۲۶۲ میلیارد تومان در مدت ۵ ماه گذشته به کارخانه آلومینیوم جنوب کشور و بومی‌سازی از دیگر عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

انتهای پیام/ب

جزییاتی از واگذاری پهنه اکتشافی به بخش خصوصی

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار