پذیرش بیش از ۴۳ هزار نفر برای اهدای خون در مازندران

۴۳ هزار و ۲۲۵ نفر در مراکز انتقال خون مازندران پذیرش شدند که از این تعداد ۳۳ هزار نفر موفق شدند خون خود را اهدا کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،پوریانی مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: ۴۳ هزار و ۲۲۵ نفر سه ماه امسال در مراکز انتقال خون استان پذیرش شدند که از این میزان حدود ۳۳ هزار نفر موفق شدند خون خود را اهدا کنند.

وی افزود: از مجموع خون گیری ۲۲ هزارو ۹۴۳ نفر اهداکننده مستمر، ۹ هزارو ۳۸۱ نفر اهداکننده باسابقه و ۶۳۲ نفر نیز برای اولین بار خون اهدا کردند.

پوریانی همچنین از اهدای خون ۸۴۱ زن در طی این مدت خبرداد و گفت: در استان مازندران کمتراز سه درصد اهداکنندگان را بانوان تشکیل می‌دهند؛ درحالی که بانوان به دلیل گرایش کمتر به رفتار‌های پر خطر یکی از سالم‌ترین منابع خونی را دارند.

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: بانوان می‌توانند با مشارکت بیشتردر اهدای خون، فعالیت‌های انساندوستانه و خداپسندانه را در جامعه ترویج دهند.

پوریانی با بیان اینکه از میان اهداکنندگان خون ۷۰ درصد، اهداکننده مستمر خون بودند که دست کم در سال دوبار خون اهدا می‌کنند افزود: بیشترین میزان اهدای خون مربوط به شهر‌های ساری، بابل و آمل بوده و مراکز اهدای خون بهشهر و قائم شهر نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد بسیار خوبی در میزان اهدای خون برخوردار بودند.

وی با اشاره به آمار بالای بیماران تالاسمی و خاص در استان، وجود بیش از ۶ مرکز جراحی قلب باز، گردشگر پذیری، حوادث و تصادفات جاده‌ای افزود: همه این عوامل سبب شد تا استان مازندران به عنوان یکی از استان‌های پرمصرف خون و فرآورده‌های خون در کشور باشد.

مدیرکل انتقال خون مازندران ضمن قدردانی از همراهی مردم در اهدای خون از هم استانی‌های عزیز خواست همواره در تامین خون و فرآورده‌های خون بیماران همراه انتقال خون باشند وبا هدای خون، پلاکت و پلاسما زندگی را به همنوعان خود اهدا کنند.
انتهای پیام/ س
 

آخرین آمار اهدای خون در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار