حضور بیش از هزار تبعه خارجی در زندان‌های سعودی به اتهامات واهی امنیتی و تروریستی!

بنابر اعلام وزارت کشور عربستان، ۱۰۲۸ زندانی خارجی در این کشور به اتهامات (ادعایی) امنیتی و تروریستی در بازداشت به سر می‌برند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، وزارت کشور عربستان اعلام کرد شمار زندانیان خارجی که در پرونده‌های مرتبط با امنیت و تروریسم در بازداشت این کشور به سر می‌برند تا روز سه‌شنبه به عدد ۱۰۲۸ نفر رسیده است. این تعداد علاوه بر ۲۲ زندانی است که ملیت هایشان مشخص نشده است.

این تعداد ۱۹.۷ درصد از شمار بازداشت شدگانی است که در عربستان زندانی شده‌اند. طبق اعلام یک روزنامه محلی، یمن با دارا بودن ۳۵۸ زندانی، در صدر این فهرست قرار دارد. پس از آن سوریه با ۲۵۹ زندانی، مصر با ۷۵ زندانی و پاکستان با ۷۳ زندانی در عربستان، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین فهرست زندانیان خارجی در عربستان نشان می‌دهد شمار شهروندان سعودی که به تروریسم متهم شده‌اند، به ۴۲۰۱ نفر می‌رسد که این عدد بیانگر ۸۰.۳ درصد از تمامی زندانیان در عربستان است.

در دو سال گذشته، صد‌ها فعال حقوق بشر به اتهامات مرتبط با مسأله تروریسم بازداشت شده اند. همچنین بازداشت شدگان تحت شدیدترین  آزار‌های جسمی و روحی از جمله شکنجه و ... قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، حقوق بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار