دومین نشست تخصصی انجمن عکاسی روزنه در اهواز برگزار شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان دومین نشست تخصصی انجمن عکاسی روزنه را در اهواز برگزار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دومین نشست تخصصی انجمن عکاسی روزنه با حضور مجید رمضان پور مدرس دانشگاه و ۲۵ عضو نوجوان علاقه‌مند به هنر عکاسی مراکز کانون شماره ۲، ۴ و ۵ اهواز، معاون فرهنگی و جمعی از مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری خوزستان برگزار شد.

در این نشست که مرکز فرهنگی هنری کانون شماره ۵ اهواز میزبان آن بود، مجید رمضان پور مدرس دانشگاه با ارائه نمونه عکس‌هایی مختلف نوجوانان را با مشخصات یک عکس خوب شامل، تضاد، ارتباط با سوژه، ارتفاع نسبت به سوژه، عکاسی در ساعات مختلف شبانه‌روز، زوایای مختلف کادربندی، نقاط طلایی در کادر و پیدا کردن زاویه مناسب در عکس و فاصله مناسب برای عکاسی از یک سوژه آشنا کرد.

در ادامه این نشست عکس‌های نوجوانان شرکت‌کننده که از سوژه‌ها و با فن‌های مختلف گرفته شده بود نقد و بررسی شد.

دومین نشست تخصصی انجمن عکاسی روزنه در اهواز در حالی به کار خود پایان داد که مدرس این برنامه از اعضا نوجوان خواست با توجه به مطالب ارائه شده پیرامون مشخصات یک عکس از سوژه‌های مختلف عکاسی کرده و نمونه عکس‌هایشان را جهت نقد و بررسی در جلسه بعدی انجمن ارائه کنند.

انجمن‌های هنری کانون خوزستان به همت مرکز آفرینش‌های هنری این نهاد فرهنگی و مراکز فرهنگی هنری کانون ویژه‌ی اعضا نوجوان راه‌اندازی شده است.

کانون با راه‌اندازی این انجمن‌های تخصصی در مراکز فرهنگی هنری خود به دنبال کشف، پرورش، معرفی خلاقیت و استعداد نوجوانان فعال و معرفی چهره‌های کانونی به جامعه است.

گفتنی است؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خوزستان سه انجمن تخصصی هنری راه‌اندازی کرده است که این انجمن‌ها حداکثر هر ۴۵ روز یک‌بار تشکیل جلسه می‌دهند و اعضا با مباحث مختلف در زمینه فعالیت‌های هنری به تبادل تجربه می‌پردازند.

انتهای پیام/گ

برگزاری کارگاه عکاسی

برچسب ها: هنر ، عکاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.