فرماندار زیرکوه گفت: ۲۳ روستای زیرکوه با تانکر آبرسانی می‌شوند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، عربشاهی، فرماندار زیرکوه گفت: در اوج فصل گرما آبرسانی سیار به ۲۳ روستای این شهرستان با تانکر انجام و ماهانه ۲۵۰ سرویس آب با حجم یک هزار و ۹۰۰ مترمکعب برای روستاییان ارسال می‌شود.

وی افزود: به دلیل گرمای هوا و در راستای کاهش دغدغه کم‌آبی روستاییان، آبرسانی سیار به روستا‌های شهرستان زیرکوه ۲۰ درصد افزایش یافته است.

عربشاهی گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا براساس امکانات و ظرفیت‌ها مشکلات کم آبی در روستا‌های شهرستان را به حداقل برسانیم.

فرماندار زیرکوه از دهیاران شهرستان خواست مشکل کم آبی موجود در روستا‌ها را به فرمانداری اعلام کنند تا نسبت به رفع این مشکلات اقدام شود.

وی ادامه داد: روستا‌های دارای تنش آبی شناسایی شده اند و سعی خواهیم کرد در کمترین زمان ممکن مشکل کم‌آبی این روستا‌ها را به حداقل برسانیم.

عربشاهی با بیان اینکه در کمیته برنامه ریزی شهرستان بیشترین حجم اعتبارات را به حوزه آب اختصاص داده‌ایم گفت: چهار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آبرسانی سیار، آبرسانی پایدار و بازسازی شبکه‌های فرسوده به آب و فاضلاب روستایی شهرستان زیرکوه اختصاص داده ایم.

وی افزود: در بخش کشاورزی نیز احیا و مرمت قنوات در اولویت قرار دارد و مقرر شده قنوات دارای مشکل در بخش‌های مختلف شهرستان شناسایی و درخصوص مرمت آن‌ها تصمیم جدی گرفته شود.

وی عنوان کرد: آبرسانی پایدار به روستا‌های اردکول و، ولی آباد شهرستان انجام شده و در هفته دولت به بهره‎برداری خواهد رسید، همچنین آبرسانی به روستا‌های فخرآباد، پیشبر، علی‌آباد و برسنان در حال انجام است که تا پایان سال مالی ۹۸ به اتمام خواهد رسید.

فرماندار زیرکوه یکی از عوامل کم‌آبی روستا‌ها را هدررفت بالای آب به دلیل فرسودگی خطوط و شبکه‌های انتقال آب ذکر کرد و گفت: براساس مصوبه سفر استاندار به شهرستان باید بازسازی سه کیلومتر از شبکه‌های فرسوده آب انجام شود که تلاش خواهیم کرد بیش از چهار کیلومتر بازسازی را انجام دهیم.

وی اظهار داشت: کمبود آب، انشعاب‌های غیرمجاز و هدررفت آب به دلیل شبکه‌های فرسوده سه مشکل حوزه آب و فاضلاب روستایی شهرستان زیرکوه است که انشعاب‌های غیرمجاز آب در روستا‌های شهرستان کنترل و نظارت می‌شود و نسبت به تعیین تکلیف آن اقدام خواهیم کرد.
انتهای پیام/ب


روستا‌های خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی می‌شوند

برچسب ها: بحران آب ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.