مدیرعامل سازمان بیمه سلامت:

نسخه الکترونیکی در کشور اجرا می‌شود

موهبتی: طرح نسخه الکترونیکی یکی از برنامه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت،است که از حدود یک سال و نیم در استان کرمان به صورت آزمایشی آغاز شد.

به گزارش گروه حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، طاهر موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: ایجاد پایگاه برخط بیمه شدگان درمانی کشور یکی از طرح‌های الکترونیک در سازمان بیمه سلامت  است. در بند چ ماده ۷۰ برنامه ششم توسعه مقرر شد که این پایگاه توسط بیمه سلامت ایجاد شود البته در حال حاضر و تا زمان تشکیل پایگاه برخط بیمه شدگان، همپوشانی‌ها کنترل می‌شود. قرارداد ایجاد این پایگاه از سال گذشته منعقد شده است.

وی ادامه داد: برای اجرای راهنما‌های بالینی، رفع همپوشانی، پرونده الکترونیک نیازمند زیرساخت آی تی هستیم.

موهبتی درباره طرح نسخه الکترونیکی نیز بیان کرد:  طرح نسخه الکترونیکی یکی دیگر از برنامه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت،است که از حدود یک سال و نیم در استان کرمان به صورت آزمایشی آغاز شد. برنامه ما در سال ۹۸ این است که ۳۰ درصد شهر‌های کشور تحت پوشش این طرح باشند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: امضای الکترونیک یکی از مشکلات ما برای اجرای طرح نسخه الکترونیکی است.

وی درباره رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری نیز اظهار داشت:  رسیدگی الکترونیکی اسناد بستری نیز طرح دیگری است که در حال حاضر در ۲۲۵ بیمارستان کشور اجرا می‌شود و تا پایان سال به ۶۰۵ بیمارستان ارتقا پیدا می‌کند.

 

انتهای پیام/

 

انجام امور بیماران با برنامه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار