مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه:

با جمع آوری کودکان معصوم از سر چهارراه ها و حرفه آموزی از آنها حمایت می کنیم

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: با جمع آوری کودکان معصوم از سر چهارراه ها و حرفه آموزی به آنها از طریق استاد-شاگردی از آنها حمایت می کنیم.

با جمع آوری کودکان معصوم از سر چهارراه ها و حرفه آموزی از آنها حمایت می کنیمبه گزارش    خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه ضمن تبریک هفته بهزیستی گفت:جامعه هدف بهزیستی استان را افراد نیازمند تشکیل می دهد که برخی از آنها در منزل و برخی دیگر در مراکز ما تحت مراقبت هستند.


 وی بیان کرد :۱۵۰ هزار نفر در قالب ۶۳ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان هستند که یک هزار و ۱۰۴ نفر از معلولان، سالمندان و بیماران روانی در مراکز شبانه روزی بهزیستی قرار دارند.

رضوان مدنی  افزود:گستره فعالیت ها و خدمات بهزیستی در جامعه زیاد است به طوری که ما علاوه بر نگهداری معلولان، سالمندان و بیماران روانی در مراکز، خدمات سیار اورژانس اجتماعی(۱۲۳)، خط مشاوره (۱۴۸۰)، مراکز کمپ ترک اعتیاد، مراکز ماده ۱۵ و مرکز ماده ۱۶ برای نگهداری معتادان متجاهر را داریم.

وی  گفت:موضوع رسیدگی به کودکان کار و خیابانی با همکاری ۱۲ ارگان دیگر بر عهده بهزیستی است به طوری که با جمع آوری کودکان معصوم از سر چهارراه ها و حرفه آموزی به آنها از طریق استاد-شاگردی از آنها حمایت می کنیم.

وی ادامه داد:جلوگیری از معلولیت ها از طریق غربال گری های بینایی، شنوایی و همچنین انجام آزمایشات ژنتیک، راه اندازی سامانه تصمیم به منظور جلوگیری از طلاق در استان از طریق ارائه خدمات مشاوره ای از دیگر خدمات بهزیستی است.

 به گفته این مسئول تامین وسایل کمک توانبخشی معلولان و آماده سازی شغلی آنها از طریق مهارت آموزی در رشته های مورد علاقه با همکاری سازمان فنی و حرفه ای، پرداخت تسهیلات اشتغال زایی با سود چهاردرصد و همچنین ایجاد مشوق برای کارفرمایان از جمله اینکه هر کارفرمایی مددجویی را به کار بگیرد علاوه بر دریافت تسهیلات با سود کم تا پنج سال از پرداخت حق بیمه مددجو معاف خواهد بود.


وی افزود: در استان تعداد ۳۰۹ مهد کودک تحت نظارت بهزیستی فعالیت دارند که سعی کرده ایم در تربیت کودکان آموزه های دینی و ایرانی را مدنظر داشته باشیم.


رضوان مدنی گفت: از ابتدای نهضت ساخت مسکن مددجویان تاکنون بیش از ۶ هزار و ۱۰۰ واحد ساخته شده که از این تعداد ۲ هزار و ۱۹۰ واحد برای مددجویان زلزله زده بوده است، اما با این وجود مسکن مددجویان دغدغه بزرگی برای آنها و بهزیستی به شمار می رود به طوری که در استان ۱۷۸ خانواده دارای دو معلول و بالاتر داریم که فاقد مسکن هستند که با مشارکت خیرین، مردم و مسئولان دلسوز می توان این مشکل را برطرف کرد.

انتهای پیام/ز


 

۱۵۰ هزار نفر در قالب ۶۳ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی استان هستند

 

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار