تشریح برنامه های هفته ملی مهارت در فارس

۲۵ عنوان برنامه به مناسبت هفته ملی مهارت در استان فارس برگزار خواهد شد.

تشریح برنامه های هفته ملی مهارت در فارسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز ، حشمت کوشکی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته مهارت و روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای با تاکید بر اینکه مهارت آموزی باید به یک گفتمان در جامعه بدل شود، گفت: مهارت کار، نخستین اولویت ما در آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای است.

وی که اعتقاد دارد یک آموزش با کیفیت به استاندارد خوب، مربیان، مکان و تجهیزات مناسب نیاز دارد، افزود: برای اولین بار ٤٢ استاندارد آموزشی را سال گذشته به مرکز ارسال و تاییدیه آن را گرفته‌ایم.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای فارس با اشاره به وجود٥٠ مرکز دولتی و ٧٠٠ آموزشگاه خصوصی در استان، خاطرنشان کرد که سازمان دهی دوباره تجهیزات متناسب با نیاز کارگاه و ارتقای استاندارد‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

کوشکی ادامه داد: با توجه به اینکه امروزه ساختار و ترکیب مشاغل به واسطه تغییرات محیطی در حال تغییر است و متعاقب آن تکنولوژی و فناوری‌های جدید نیز به سرعت در حال تغییر است، لذا به دنبال راه‌اندازی رشته‌های جدی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای ویژه برنامه‌های هفته ملی مهارت در فارس اشاره و عنوان کرد: برگزاری جشن بزرگ خانواده فنی‌وحرفه‌ای، رونمایی از ٣٠ کارگاه جدید آموزشی در سطح استان، افتتاح ٦ آموزشگاه فنی و حرفهای، ارائه بسته‌های حمایتی بخش خصوصی در راستای نیازسنجی آموزشی آموزشگاه‌ها، افتتاح مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی در دانشگاه شیراز، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان و برگزاری دومین همایش مهارت آموختگان پرسنل وظیفه نیرو‌های مسلح در پادگان شهید دوران از جمله برنامه‌هایی است که در هفته ملی مهارت در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای فارس همچنین افتتاح نمایشگاه هفته ملی مهارت در پارک جنت بالغ بر ٥٠ غرفه، برگزاری پیاده روی خانوادگی در پیاده راه سلامت بلوار شاهد، برگزاری دومین استارتاپ مهارتی ویژه کارآموران و مربیان، رونمایی از سند توسعه مهارتی استان، رونمایی از سامانه شهروند الکترونیک و سامانه مکاتبات اداری آموزشگاه‌های ازاد، سامانه یکپارچه مدیریت منابع انسانی در حوزه حضور و غیاب، حقوق و دستمزد و ارتقای شغل و تجلیل از پیشکسوتان مهارتی و اتحادیه‌های زیرمجموعه اتاق اصناف استان از دیگر برنامه‌هاست.

کوشکی گفت: مسابقات آزاد کشوری به میزبانی استان در آذرماه امسال در رشته موبایل اپلیکیشن و هوش مصنوعی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای فارس اضافه کرد: با ظهور فناوری‌های نوین و راهبری در دنیا، زمینه پیدایش آن در کشور هم احساس می‌شود که این مهم نیاز به نیروی ماهر برای ارتقای سطح ماشین‌آلات، نگهداری و ... دارد.

وی اظهار کرد: علاوه بر آموزش‌های سخت افزاری و تخصصی، آموزش‌های نرم‌افزاری همانند؛ تفکر انتقادی و خلاقیت، کارآفرینی، حل مسئله، مدیریت زمان، کار تیمی و ... را نیز دنبال می‌کنیم.

به گفته مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای فارس، بالغ بر ٩٠ درصد از متقاضیان مهارت آموزی آموزش‌های فنی وحرفه‌ای دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد هستند.

کوشکی یادآور شد: ٣٠ کارگاه آموزشی که در هفته ملی مهارت در سطح استان راه‌اندازی می‌شوند در رشته‌های خانه‌های هوشمند، نانوایی، مبل سازی، گوهرتراشی، طلا و جواهر، نصاب دوربین‌های مدار بسته و صنایع چوب مشغول به فعالیت می‌شوند.

وی همچنین گفت: ٧٠ درصد کارآموزان در آموزشگاه‌های آزاد استان را زنان و ٣٠ درصد را مردان تشکیل می‌دهند، اما در آموزشگاه‌های دولتی این نسبت برعکس است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای فارس در بخش پایانی سخنان خود بیان کرد که در چهارماهه امسال ٢٢ هزار و ٦٤٧ دوره معادل دو میلون و٤٧٧ هزار و ٦٧٩ هزار نفر ساعت آموزش داده‌ایم.

کوشکی همچنین به عملکرد این اداره‌کل در بحث راه‌اندازی ٥ کارگاه تخصصی سنجش مهارت هم اشاره و یادآور شد: استقرار سیستم‌های نظارتی و کنترل مرکزی با دوربین‌های مدار بسته در این راستا نیز انجام شده است.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار