حمایت مجدد ترامپ از نخست‌وزیری بوریس جانسون

رئیس‌جمهور آمریکا از «بوریس جانسون» برای احراز سمت نخست‌وزیری انگلیس و جانشینی «ترزا می» حمایت کرد.

حمایت دونالد ترامپ از نخست وزیری بوریس جانسونبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دیروز (جمعه) از نخست وزیری بوریس جانسون در انگلیس حمایت کرد و گفت او در پیشبرد مسئله برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) موفق خواهد شد.

ترامپ ضمن حمایت از بوریس جانسون، نامزد احراز پست نخست وزیری انگلیس گفت: من او را دوست دارم. دیروز با او صحبت کردم. من فکر می‌کنم ما رابطه فوق العاده‌ای خواهیم داشت.

رئیس جمهور آمریکا که از جمله منتقدان سرسخت ترزا می، نخست وزیر مستعفی انگلیس محسوب می‌شود، از تلاش‌های می‌ برای دستیابی به توافق برکسیت انتقاد کرد و گفت: ترزا می‌ در خصوص برکسیت بسیار افتضاح عمل کرد. این یک فاجعه است و نباید به این شیوه ادامه می‌یافت. من فکر می‌کنم بوریس این مسئله (توافق برکسیت) را حل خواهد کرد.

بوریس جانسون و جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس دو نامزد نهایی احراز پست نخست وزیری انگلیس هستند. پیروز این رقابت‌ها از تاریخ ۲۴ ژوئیه جانشین ترزا می‌ خواهد شد و بر کرسی نخست وزیری خواهد نشست.

ترزا می‌ چندی پیش تحت فشار‌های فراوان از سوی اعضای ناراضی حزب خود با چشمانی اشک بار از سمتش به عنوان نخست وزیر انگلیس استعفا کرد؛ اما گفت تا زمان انتخاب یک جانشین در این سمت باقی خواهد ماند. وی از ریاست حزب محافظه کار انگلیس هم کناره گیری کرد. ترزا می‌ پس از اعلام استعفای خود گفت: هر کاری که می‌توانستم برای تحقق دموکراسی و دستیابی به توافق برکسیت انجام دادم.

دونالد ترامپ در حالی به حمایت از بوریس جانسون پرداخته است که جانسون هم از جمله حامیان رئیس جمهور آمریکا محسوب می‌شود. بوریس جانسون و جرمی هانت حتی اظهارات نژادپرستانه اخیر ترامپ علیه ۴ زن دموکرات کنگره را هم محکوم نکردند. این در حالی است که ترزا می‌ اعلام کرد لحنی که ترامپ برای اشاره به زنان دموکرات کنگره استفاده کرد، کاملا غیرقابل قبول بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۵۴ ۲۹ تير ۱۳۹۸
آن حکیمی گفت :
" دیدم درتکی میدودی زاغ با یک لک لکی
درعجب ماندم بجستم حالشان تاشدم نزدیک من حیران و دنگ.......خود بدیدم هر دوان بودند لنگ.............
طبق یک اصل قدیمی و معروف بین تمام ملل روباه و شغال هر وقت با هم برای شکار تصمیم بگیرند حتماً خبری در پس پرده هست........
آخرین اخبار