مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم عنوان کرد؛

جاری شدن آب در قمرود باعث کاهش مصرف برق شده است/ اجرای طرح هایی برای کنترل مصرف برق در مصارف کشاورزی قم

آهنین پنجه گفت:از سوی دیگر حضور شهروندان در طول شب در مسیر قمرود و خاموش نمودن وسایل سرمایشی منازل باعث کاهش مصرف برق شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛مهدی آهنین پنجه مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق قم گفت: کشاورزان قمی از آبی که در حال حاضر در قمرود جاری است، برای آبیاری مزارع و باغ‌ها استفاده می‌نمایند که علاوه بر آب رایگان، چاه‌های کشاورزی را نیز روشن نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر حضور شهروندان در طول شب در مسیر قمرود و خاموش نمودن وسایل سرمایشی منازل باعث کاهش مصرف برق شده است.

۴۵ میلیون متر مکعب حقابه از دو سد کوچری و پانزده خرداد برای احیای محیط زیست و تقویت کشاورزی استان قم اختصاص یافته که از محل رودخانه قمرود وارد دشت‌های پایین دست می‌شود؛ این روند تا پایان شهریور ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: امسال به دلیل مدیریت مصرف برق از سوی شهروندان، خاموشی‌های با برنامه اعمال نمی‌شود و تاکنون با مشکل آسیب به تاسیسات برق ناشی از قطع و وصل نمودن فیدر‌ها مواجه نشده ایم.

آهنین پنجه گفت: سال گذشته قطع و وصل کردن مکرر فیدر‌های ۶۳ و ۲۰ کیلوولت برای اعمال خاموشی‌های با برنامه، باعث آسیب به تاسیسات برق می‌شد که معمولاً کلید‌های شبکه برق منفجر می‌شد یا تابلو‌های برق آتش می‌گرفت.

وی بیش از ۸۰ درصد مشترکین را از نظر تعدادی مربوط به خانوار‌ها دانست و افزود: تلفات در سال ۸۷ به میزان ۱۶ درصد بود که در سال گذشته با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این رقم به ۹.۸۴ درصد رسیده است که سیر نزولی تلفات همچنان در قم ادامه دارد.

آهنین‌پنجه میزان مصرف برق در پیک مصرف در قم را مورد توجه قرار داد و گفت: بیشترین حجم ثبت‌شده مصرف برق در قم مربوط به هفته گذشته با ۸۲۷ مگاوات بوده که با رشد بیش از ۶ درصدی روبه‌رو شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های انجام‌شده برای توسعه شبکه برق استان قم یادآور شد: تعداد پست‌های برق در سال ۹۵ تعداد ۱۵ پست بود که این رقم در سال ۹۸ به ۲۱ پست رسیده است، تعداد ترانس‌ها نیز در این مدت از ۲۹ به ۴۱ ترانس رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از بروز خاموشی‌ها صنعتگران، کشاورزان استان و ادارات و تا حدودی مشترکین خانگی کمک کردند تا حجم خاموشی‌ها به‌شدت کاهش یابد که برای صنعت استان طرح‌هایی شامل جابه‌جایی روز تعطیل از جمعه به یکی از روز‌های هفته، قرار دادن برنامه تعطیلات و تعمیرات در ماه‌های تیر و مرداد و نهایتاً استفاده از دیزل ژنراتور در زمان پیک مصرف پیشنهادشده است.

وی با بیان اینکه در مصارف کشاورزی نیز طرح‌هایی برای کنترل مصرف برق در حال اجراست، اضافه کرد: مشترکان کشاورزی با ۴ ساعت خاموش کردن چاه آب در زمان پیک مصرف ۲۰ ساعت برق رایگان پاداش می‌گیرند.

آهنین‌پنجه افزایش تعرفه‌های برق مشترکین خانگی و افزایش پلکانی تعرفه را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: مشترکان خانگی می‌توانند تنها با ۱۰ درصد کاهش مصرف برق از ۲۰ درصد کاهش مبلغ قبوض برق استفاده کنند.

وی ارتباط مردمی و رفع و رجوع مشکلات مردم را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: جهت ارتقا تعامل با مشترکین و جلب رضایت آنان از سال ۹۷ ایجاد زیرساخت‌های متناسب برای این منظور در دستور کار شرکت توزیع نیروی برق استان قم قرار گرفت و دستورالعمل ایجاد این ارتباط تدوین و با شرکت‌های مربوطه قرارداد منعقد شد و در نهایت تا دی‌ماه ۹۷ این لینک ارتباطی برقرار و زمینه را برای فعالیت‌های موردنیاز آتی فراهم آورد.

سال ۹۶، حدود سه هزار و ۲۰۰ میلیون کیلووات ساعت و سال گذشته نیز سه هزار و ۳۶۴ میلیون کیلووات ساعت انرژی برق در استان قم مصرف شده است.

در حال حاضر حدود ۵۶۰ هزار مشترک برق در قم فعال است و ۱۲.۵۵ درصد برق قم در بخش کشاورزی، ۲۸.۸۸ درصد در بخش صنعت، ۳۶.۵۵ درصد در بخش خانگی، ۱۰.۴ درصد در بخش عمومی، ۹.۷۸ درصد سایر مصارف و ۱.۸۳ در بخش روشنایی معابر مصرف می‌شود.

انتهای پیام/ح

حضور شهروندان در مسیر قمرود باعث کاهش مصرف برق شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.