هدف ترکیه از بازگرداندن آوارگان سوری به مناطق شمالی سوریه چیست؟

القدس العربی در گزارشی به بررسی علت تلاش ترکیه برای بازگرداندن آوارگان سوری به مناطق شمالی این کشور پرداخت.

هدف ترکیه از بازگرداندن آوارگان سوری به شمال سوریه چیست؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، ترکیه با بازگرداندن آوارگان سوری به مناطق شمال سوریه در تلاش برای تغییر بافت جمعیتی این مناطق به ویژه در مناطق کردنشین نزدیک مرز‌های جنوبی خودش است.

روزنامه القدس العربی در یادداشتی تحت عنوان هدف ترکیه از بازگرداندن آوارگان سوری به شمال سوریه چیست؟ نوشت: یکی از احتمالات در ارتباط با اهداف ترکیه در شمال سوریه پراکنده کردن دوباره جمعیت کُرد‌ها در مناطق پرجمعیت شمال سوریه و پر کردن این مناطق با اعراب و در نهایت جدا کردن آن از مناطق کردنشین در امتداد جنوب ترکیه است. این احتمال مبتنی بر اصرار مداوم ترکیه است که چند سالی است از بازگرداندن آوارگان سوری و ایجاد منطقه امن به مناطق شمال سوریه سخن می‌گوید.

مقامات ترکیه از جمله بینعالی ییلدیریم، نخست وزیر سابق این کشور در آستانه نامزدی برای انتخابات گفته بود خانواده‌های ترکیه از ترس مهمانان سوری نمی‌توانند شب‌ها در برخی از خیابان‌های استانبول قدم بزنند.

اما هدف پراکندگی جمعیتی مناطق کردنشین شمال سوریه و افزایش حضور عرب‌ها در اطراف روستا‌ها و بخش‌های کردنشین در مجاورت مرز‌های جنوبی سوریه است. در نتیجه ایجاد نوار مرزی حایل، با استفاده از آوارگان عرب سوری که از ترکیه اخراج می‌شود فاصله‌ای میان روستا‌های کردنشین جنوب ترکیه و شمال سوریه ایجاد می‌شود. بیشتر آوارگان عرب که به شمال سوریه برمی‌گردند از ساکنان اصلی این مناطق نیستند. پس از مهاجرت بسیاری از کرد‌ها از شهر عفرین در پی حمله ترکیه به این شهر، بسیاری از خانواده‌های آواره عرب سوری در این منطقه کردنشین ساکن می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار