برگزاری کنفرانس ملی مدیریت، گردشگری و توسعه پایدار در تبریز

نخستین کنفرانس ملی مدیریت، گردشگری و توسعه پایدار در تبریز برگزار شد.

برگزاری کنفرانس ملی مدیریت، گردشگری و توسعه پایدار در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، به گفته مسعودی ریحان دبیر این کنفرانس، ۲۳۶ مقاله به دبیرخانه آن ارسال شده بود که ۱۲۹ مقاله در حوزه گردشگری، ۴۳ مقاله در حوزه مدیریت و ۶۴ مقاله در حوزه توسعه پایدار است و از میان آن‌ها ۹۴ مقاله به عنوان مقاله‌ی برگزیده انتخاب شد.

سرباز وطن مدرس دانشگاه و مشاور شورای استان آذربایجان شرقی نیز در ابتدا با اشاره به گردشگری و مدیریت و توسعه آن بصورت پایدار به صورت کارشناسی به تشریح این عناوین پرداخت.

وی افزود:در مفهوم توسعه پایدار استفاده از امکانات موجود به بهترین روش از اهمیت برخوردار است و مدیریت در حوزه‌های مختلف به عنوان یک فرایند در جهت دستیابی به این هدف سامان داده می‌شود، در جامعه ما یکی از امکانات و پتانسیل‌های بسیار مهم که تا به حال با غفلت و بی توجهی مواجه بوده و با مدیریت مناسب می‌تواند در راستای توسعه پایدار نقش مهمی ایفا کند، بحث گردشگری است که با توجه به نیار‌های حال حاضر جامعه در حوزه‌های مختلف مانند اشتغال این موضوع از اهمیت ویژه‌های برخوردار است.

ریحانی افزود:توریسم موجب اشتغال زایی و تولید ثروت می‌شودکه عوابد حاصل از آن موجب توسعه زیرساخت‌ها از جمله حمل و نقل و تولید صنایع دستی و تولیدات محلی می گردد که این پتانسیل بسیار بیشمار در کشور و علی الخصوص استان ما وجود دارد.

سرباز وطن با استناد به آمار در حوزه گردشگری داخلی از رشد این صنعت در داخل کشور خبر داد  و افزود:بطوریکه تعداد گردشگران از حدود ۱۰۲ میلیون سفر در سال ۹۶ به ۱۱۲ میلیون سفر در سال ۹۷ افزایش یافته است. سهم استان ما در سال ۹۶ برابر ۳.۵ درصدو درسال ۹۷ برابر ۴.۵ درصد بوده و استان آذربایجانشرقی از رده ۹ در میان همه استان‌ها به رده ۹ ارتقا یافته است.

 وی همچننین با ارائه پیشنهاد‌هایی در جهت توسعه جذب توریسم در استان علی الخصوص منطقه سرسبز ارسباران شد که این امر از مطالبات اساسی آن منطقه در جهت شناسایی این منطقه بصورت ملی و بین المللی و با ایجاد اشتغال موجب امید بیشتر در مردم می‌شود.

وی ثبت ملی وجهانی شهر‌های کلیبر و هوراند بعنوان شهر نمونه محیط زیستی، زیرا این دو شهر تقریبا تمامی پارامتر‌های لازم برای محیط زیست سالم وطبیعی را دارند.

ثبت ملی وبرگزاری جشنواره صنایع دستی مناطق مختلف از جمله ورنی بافی در منطقه آبش احمد و تراکمه.

ثبت ملی و برگزاری جشنواره موسیقی سنتی عاشیق‌های قره داغ بعنوان سرمایه معنوی با محوریت روستای هنر خیز قیه باشی.

ثبت ملی و برگزاری جشنوار‌های میوه‌های خاص منطقه‌ای مانند زغال اخته کلیبر، سماق آغ براز، عسل مردانقم.

احداث خط تله کابین جهت اتصال سایت منطقه آزاد سد خدا آفرین به مناطق جنگلی بالا دستی و اجرای سایت مناسب جهت گردشگران در پل‌های تاریخی خدا آفرین راازجمله طرح‌های پیشنهادی در جهت توسعه جذب توریسم در استان اعلام کرد.

نخستین کنفرانس ملی مدیریت، گردشگری و توسعه پایدار با مشارکت دانشگاه فنی و حرفه ایی استان آذربایجان شرقی و شورای اسلامی استان آذربایجان شرقی با حضور مشاور محترم رئیس جمهور، معاون محترم شورای عالی استانها، استاندار استان آذربایجان شرقی و جمعی از اساتید و کارشناسان این حوزه در تاریخ ۲۷ تیرماه در سالن اندیشه پارک بزرگ ائل گلی تبریز برگزار شد.

 

انتهای پیام/ش

نخستین کنفرانس ملی مدیریت، گردشگری و توسعه پایدار در تبریز برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.