فعالیت ۱۳۵ سمن در حوزه زنان وخانواده در قزوین

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: در استان ۱۰ سمن در حوزه زنان و ۱۲۵ سمن در حوزه خانواده فعال است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، صدیقه ربیعی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در جمع خبرنگاران از فعالیت ۱۰ سمن در حوزه زنان و ۱۲۵ سمن در حوزه خانواده خبر داد و گفت: با مشارکت سمن‌ها چند طرح از جمله باید‌ها و نباید‌های کسب و کار ویژه زنان سرپرست خانوار و اجرای طرح ازدواج به هنگام برگزار می‌شود.

ربیعی افزود: در طرح ازدواج به هنگام مسائل بهداشتی، اجتماعی، روانشناسی و حقوقی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از ازدواج در سنین بالا و پایین آموزش داده می‌شود.

وی اضافه کرد: این طرح در ۶۲ منطقه در همه شهرستان‌ها و بر اساس نیاز سنجی حاصل از آمار‌های اداره کل ثبت احوال اجرا می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران تاکید کرد: دوچرخه سواری خانم‌ها در استان هیچ ممنوعیتی ندارد.

وی در ادامه با تشریح سیاست‌های حوزه امور بانوان استانداری گفت: اجرای شاخص‌های عدالت جنسینی، تقویت و تحکیم بنیان خانواده، افزایش ازدواج و کاهش نرخ طلاق، ارتقا سلامت، توسعه مشارکت اقتصادی و اجتماعی، پایش عملکرد بانوان در حوزه ادارات و ارتقا سطح سواد بانوان از مهم‌ترین اهداف این حوزه است.

انتهای پیام/ک

در قزوین  ۱۰ سمن در حوزه زنان و ۱۲۵ سمن در حوزه خانواده فعال است

برچسب ها: استانداری ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار