رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان قم عنوان کرد؛

شرکت ۱۲۰هزار دانش آموز قمی در مسابقات قرآنی

محمدی گفت: در سال تحصیلی گذشته تعداد ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی مشارکت داشته که در مرحله کشوری این مسابقات در بخش پژوهش، دانش‌آموزان قمی حائز ۸ رتبه برتر کشوری شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛محسن محمدی رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان قم با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در سال تحصیلی گذشته گفت: مسابقات قرآنی با شرکت بیش از ۱۲۰ هزار دانش‌آموز قمی در ۱۴ رشته پژوهشی و آوایی و چهار گروه، در سه دوره تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم و در دو جنسیت دختر و پسر در تمام آموزشگاه‌های استان قم برگزار شد.

رئیس اداره قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش استان قم با بیان روند اجرای مسابقات قرآنی در طول سال تحصیلی تصریح کرد: بعد از اجرای مسابقات آموزشگاهی، تعداد ۱۳ هزار نفر از دانش‌آموزان مقاطع مختلف به مرحله دوم مسابقات راه‌یافته و در سطح استانی تنها در مقطع متوسطه دو هزار دانش‌آموز و در نهایت از این تعداد ۷۴ نفر نیز به مرحله کشوری راه یافتند.

محمدی مسابقات بخش آوایی را شامل حفظ عمومی، حفظ ویژه (پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل)، قرائت تحقیق قرآن، قرائت ترتیل، اذان و مداحی که تنها مختص پسران دانش‌آموز است را عنوان کرد و گفت: مسابقات بخش آوایی قرآن نیز از ششم لغایت پانزدهم مردادماه به تفکیک دختران و پسران به میزبانی استان خراسان رضوی برگزار می‌شود.

وی عناوین مسابقات بخش پژوهش را شامل پنج رشته تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و احکام و انشای نماز معرفی کرد و افزود: سی و هفتمین دوره مسابقات پژوهش قرآنی به تفکیک دختران و پسران از تاریخ ۲۲ لغایت سی‌ام تیرماه به میزبانی استان زنجان برگزارشده که تا به اینجا دانش‌آموزان استان قم در این دوره از مسابقات قرآنی حائز ۸ رتبه برتر کشوری شدند.

انتهای پیام/ح

۱۲۰ هزار دانش آموزان قمی در مسابقات قرآنی شرکت کردند

برچسب ها: قرآن ، حقوق شهروندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار