تولید سالانه ۷۰۰ تن عسل در شهرستان مشگین شهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشکین شهر از تولید سالانه ۷۰۰ تن عسل در شهرستان مشگین شهر خبر داد.

یوسف جهانی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشکین شهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گفت: شهرستان مشگین شهر دارای بیش از ۴۰ هزار کندوی زنبور عسل مدرن و فعال با تولید سالانه بالغ بر ۷۰۰ تن عسل که تعداد ۸۰۰ نفر به طور مستقیم مشغول به زنبور داری می‌باشند.

وی تصریح کرد: با داشتن دامنه سر سبز سبلان و غنی بودن از لحاظ گونه‌های مختلف گونه گیاهی از جمله نعناعیان، گل ســرخ، خشخاش، گل‌های ماهور، زنبق، نخود، شب‌بو، آلاله و ... را میتوان نام برد که دارای پتانسیل بسیار مناسبی جهت پرورش زنبور عسل می‌باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشکین شهر افزود: مشکین شهر قطب تولید عسل در استان بشمار می‌رود که تولید محصولات جانبی از جمله ژله رویال، بره موم، موم، گرده گل از سایر تولیدات زنبور عسل می‌باش که در حال حاضر زنبور داران این شهرستان علاقه فراوانی برای تولید آن از خود نشان می‌دهند و تولید این محصولات جانبی از نظر اقتصادی برای زنبور داران بسیار مفید خواهد بود.

جهانی گفت: با عنایت به اینکه اکثر محصولات جانبی تولید شده توسط زنبور عسل خاصیت دارویی دارد که ضمن افزایش تقاضا برای این محصول، تولید کنندگان با رغبت بیشتری جهت تولید آن به این مدیریت مراجعه نموده و از نظرات کارشناسان این مدیریت برای افزایش تولید این محصول ارزشمند استفاده نموده و آموزه‌های خویش را در زنبورستان‌های خود بکار می‌بندند.

وی از برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزش پیشرفته برای زنبورداران شهرستان در آینده خبر دادند و افزودند در کنار تولید ژله رویال، تکثیر و تولید ملکه زنبور عسل نیز در شهرستان رواج دارد و اغلب زنبورداران این شهرستان ملکه مورد نیاز زنبورستان‌های خود را خودشان تامین می‌کنند و عده‌ای از زنبورداران هم به صورت تخصصی در امر تکثیر و تولید ملکه زنبور عسل فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشکین شهر همچنین از تحویل ۱۹۶ تن شکر به قیمت دولتی به زنبورداران شهرستان به بیش از ۴۰۰ زنبوردار عضو تعاونی زنبور داران در سال جاری خبر داد.

انتهای پیام/ح

مشگین شهر دارای بیش از ۴۰ هزار کندوی زنبور عسل مدرن و فعال دارد

برچسب ها: عسل ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار