ماجرای وجود ۲ اسلحه در صحنه قتل میترا استاد چیست؟

مواردی از سوی وکیل نجفی در دومین جلسه دادگاه او مطرح شد و این ابهام را ایجاد کرد که دو اسلحه در صحنه قتل وجود داشته است.

بماجرای وجود ۲ اسلحه در صحنه قتل میترا استاد چیست؟ه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بعد از انتشار خبر قتل میترا استاد توسط محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران، حواشی و ابهامات زیادی پیرامون این قتل در فضای مجازی ایجاد شد.

یکی از ابهاماتی که در ارتباط با این قتل در دادگاه مطرح شد، وجود دو اسحله در صحنه قتل و حضور یک مرد دیگر در روز حادثه در خانه میترا استاد است که طبق اظهارات خود نجفی، صحبت‌های وکیل مدافع نقض می‌شود.

در جلسه اول دادگاه قتل میترا استاد، شهریاری نماینده دادستان در زمان قرائت کیفرخواست با اشاره به اظهارات کارشناسان پرونده گفت: گلوله از فاصله‌ای بیش از یک متر و کمتر از ۵ متر شلیک شده و بازبینی دوربین‌های مداربسته ساختمان نشان می‌دهد ابتدا در ۷ خرداد ۹۸ فرهاد آقازاده راننده نجفی در ساعت ۱۰ و ۸ دقیقه به داخل ساختمان وارد شده و دو عدد کیف از متهم تحویل گرفته و ساعت ۱۰ و ۱۹ دقیقه هم خارج شده است و ساعت ۱۱ و ۴۳ دقیقه متهم به همراه یک کیف دستی کوچک از ساختمان خارج شده و سپس راننده و دختر او وارد ساختمان می‌شوند و صحنه قتل را می‌بینند که هیچ کدام از ساکنان ساختمان هم صدای گلوله را نشنیده بودند، اما صدای درگیری را شنیده بودند.


بیشتر بخوانید:جزئیات لحظه قتل میترا استاد از زبان نجفی/ پسر استاد: تقاضای قصاص خون مادرم را دارم


در جلسه دوم دادگاه ابعاد دیگری از پرونده بررسی شد.

قاضی کشکولی، گودرزی وکیل نجفی و کارشناس اسلحه مواردی را در رابطه با تعداد گوله‌های شلیک شده در روز حادثه و نحوه وقوع قتل مطرح کردند.

صحبت‌های مطرح شده در جلسه دوم دادگاه این ابهام را ایجاد کرد که در صحنه قتل دو اسلحه وجود داشته است.

نجفی در دفاعایات خود به شلیک ۵ گلوله به سمت مقتوله اعتراف کرد و گفت: قبول دارم که اشتباه کردم، اما نمی‌خواستم که مقتوله را بکشم. در رسانه‌ها عنوان شد که من با ۵ گلوله همسرم را کشتم، اما اگر به این نکته پی ببرید متوجه می‌شوید که برای انجام قتل یک گلوله نیز کافیست و این خود نشان دهنده آن است که من با انگیزه قبلی اقدام به قتل میترا استاد نکردم.

نجفی با بیان اینکه من بدون قصد قبلی مرتکب قتل شدم، گفت: با وجود شلیک ۵ گلوله، ۴ گلوله به دیوار و سقف برخورد کرده بود که در این وضعیت قصد قبلی برای انجام قتل بی معنی است.

سرگرد عزتی کارشناس اسلحه آگاهی در رابطه با تیر‌های شلیک شده و نحوه قتل گفت: سلاحی که برای ما آوردند، کلت برتا بود و ۸ تیر در محل حادثه کشف شد و یک تیر هم از بدن مرحومه خارج شد.

وی افزود: پس از آزمایش سلاح مشخص شد که آزمایش زمان تیراندازی درست است و از محل حادثه هم ۵ پوکه کشف شد که دو پوکه روی دمپایی، یک پوکه روی روشویی و یک پوکه هم روی وان حمام بود و یک روکش گلوله را هم از کنار وان پیدا کردیم.

قاضی جلسه در ادامه از نجفی پرسید با توجه به اظهارات کارشناس توضیح دهید که چگونه تیر اول و دوم به مقتوله اصابت کرده است.

نجفی در پاسخ به اظهارات قاضی گفت: در مورد ۴ گلوله‌ای که ابتدا شلیک شد، هیچ نشانه‌گیری وجود نداشت و تنها گلوله آخر به دست و سینه او برخورد کرده که در آن هنگام دست میترا روی دست من بود.

بر خلاف صحبت‌های نجفی و کارشناس اسلحه که شلیک ۵ گلوله را تأیید می‌کنند، اما گودرزی وکیل نجفی از وجود ۹ جای گلوله در صحنه قتل خبر داد.

گودرزی گفت: مگر می‌شود ۵ گلوله شلیک شود، اما در محل حادثه ۹ محل اصابت وجود داشته باشد؟ مگر می‌شود یک مرد ناشناس وارد صحنه شود، او را دستبند بزنند و آزاد کنند و کسی هم نپرسد که او چه کسی است؟

وکیل نجفی گفت: شماره سلاح با شماره‌ای که در کیفرخواست و تشخیص هویت اعلام شده، متفاوت است و باید این مسئله روشن شود.

گودرزی با بیان اینکه ما با ۵ پوکه مواجه هستیم، اما گزارش حاکی از ۹ محل اصابت است، گفت: احتمال دارد که ۴ شلیک مربوط به اسلحه‌ای دیگر باشد.

او با بیان اینکه با احتساب اصابت گلوله به دست و سینه ۹ محل برخورد گلوله داریم، گفت: سوال این است که چه کسی گلوله‌ها را شلیک کرده است.

وکیل نجفی با بیان اینکه تیم بررسی صحنه اعلام کرده که ورودی گلوله به سینه دارای شکلی مدون است، تصریح کرد: پزشکی قانونی اعلام کرده ورودی گلوله شکلی بیضوی دارد.

گودرزی با بیان اینکه دو گلوله از ۹ محل اصابت کشف کردیم، گفت: تضاد‌هایی در حادثه رخ داده وجود دارد که محصول عجله است، زیرا آن حمام کوچک اقیانوس بزرگی برای تیم بررسی کننده است که تحقیقات میکروسکوپی را می‌طلبد.

وکیل نجفی با بیان اینکه تعدادی دکمه کنده شده متعلق به پیراهن مردانه از محل حادثه کشف شد، گفت: وقتی در این باره از موکلم سوال کردم، او گفت که در آن روز تیشرت پوشیده بودم، لذا مسئله دکمه‌های پیراهن باید بررسی شود.

گودرزی با اشاره به اصابت گلوله به دست میترا استاد افزود: بازسازی صحنه، فاقد اصابت گلوله به دست مرحومه است، این موضوع صورت جلسه را باطل می‌کند، زیرا موضوع اصابت گلوله به دست مقتوله بسیار مهم است.

گودرزی با اشاره به اصابت گلوله به دست میترا استاد افزود: بازسازی صحنه، فاقد اصابت گلوله به دست مرحومه است، این موضوع صورت جلسه را باطل می‌کند، زیرا موضوع اصابت گلوله به دست مقتوله بسیار مهم است.

وی افزود: هنگامی که اعلام کردم وضعیت گلوله اصابت کرده به جسد را نیاز دارم، تیم بررسی گفتند که گلوله دفورمه شده است، اما وقتی که از آقای عموئی کارشناس دادگستری سوال کردم که اگر گلوله به دست و قفسه سینه بخورد دفورمه می‌شود یا خیر؟ که او در پاسخ گفت: اندام مورد اصابت از اندام نرم است و این سبب دفورمگی نمی‌شود.

صحبت‌های وکیل نجفی در جلسه دوم دادگاه باعت شد این ابهام ایجاد شود که در صحنه قتل دو اسلحه وجود داشته است که باید منتظر بمانیم در سومین جلسه دادگاه که فردا برگزار می‌شود به این ابهامات پاسخ داد می‌شود یا نه؟

صحبت‌های وکیل نجفی در حالی مطرح شد که خود شهردار اسبق تهران در اظهاراتش در دادگاه، در مورد شلیک گلوله از اسلحه خود به سمت میترا استاد اعتراف کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سروش
۱۲:۴۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
این زن حقش بوده چون با هدف وارد زندگی پدر بزرگش شده
Iran (Islamic Republic of)
س
۰۹:۲۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
همه قاضی شدن مردم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۸ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
دارن دنبال یه راهی میگردن که طرف بی گناه حساب بشه تبرعه بشه بایداعدام شود هر چه سریع
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۴:۰۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
بنظرمن هیچ کی هیچ نظری نده بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۴ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
واقعا باعث تاسف است ادم نمیداند چه بگوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
بنظرم خانم استاد مقصر بوده که با زندگی نجفی و زنش بازی کرده همینطور میخواسته با ابروی انها هم بازی کنه که این اتفاقها افتاده
Germany
ناشناس
۰۲:۰۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
اقای نجفی واقعا آدم ساده ایی بوده که کارش به اینجاها کشیده شده ایشون مطمانا بیگناه هستن چون از اول هم یک داستان گفتن که قصد کشتن نداشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
شایدم واقعا غیرعمدی بوده همسرش ترسیده وبه سمتش هجوم برده وبه دلیل پربودن اسلحه تیرش پی در پی شلیک شده خدا می داند وبس نبایدزودقضاوت کرد پسرخاله ام بی گناه بود واونو اعدام کردند یکساله بعد قاتل اصلی را پیدا کردند واونواعدام کردند دونفر کشته شدند بخاطر یک ادم فاسد چون زود قضاوت کردند وبعد دیه شو به خاله ام دادن ولی چه فایده.
Iran (Islamic Republic of)
ب نام
۱۹:۴۷ ۳۱ تير ۱۳۹۸
همیشه حق بحق دار میرسه چه زنده چه مرده صبر چیز خوبیه که کمتر بهش بهاء میدن
Germany
حسین
۱۸:۴۱ ۳۱ تير ۱۳۹۸
دوستان ما که قاصی نستیم چرا قضاوت می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
F
۱۵:۵۸ ۳۱ تير ۱۳۹۸
شاید هم دخترش قاتل باشه و نجفی قتل را به گردن گرفته
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۱۴:۵۲ ۳۱ تير ۱۳۹۸
اونقدرآرامش توصورتش موج می زنه که انگارپشه کشته نه انسان!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۳۱ تير ۱۳۹۸
اقای نجفی سیاستمداری با ۴۰سال ابرو وشرف بوده و بیخودی با ازدواج نا مناسب خودشو درگیر کرده. نتیجه اش شده این مصیبتها. امیدوارم قاضی با موشکافی وبررسی دقیقتر؛ نتیجه را اعلام کنه. هر نتیجه ای که اعلام بشه مورد قبول مردم است. برای اقای نجفی بالاتر از سیاهی رنگی نیست. متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۳۱ تير ۱۳۹۸
بابا یک کلام نجفی خودش اعتراف کرده من کشتمش دیگه چرا کشش میدهند اعدامش کنند بره حقش در ملا عامه
Iran (Islamic Republic of)
سادات
۱۴:۰۱ ۳۱ تير ۱۳۹۸
این ماجرا بر گرفته شده از این است که هیچ وقت یک خانم نباید وارد زندگی یک فردمتاهل شود البته با اخبلر شنیده شده مقتول کامل واقف به اینگونه زندگی ها بوده ومیدونسته که چطور باید برخورد کنه تا نهایت سو استفاده رو ببره البته قسمت آخر ماجرای زندگیش با نقشه خودش هماهنگ نبوده ولی یک مادر مخصوصا مادر یک پسر نباید پسرشو به زندگی با یک نا پدری عادت بده چون در ایران بسیار این قضیه آدم رو دچار آسیب اجتماعی میکنه من خودم به عنوان یک زن ومادر نوع زندگی مقتول رو قبول ندارم ونتیجه رفتارش این خاتمه رو داشت البته بنده بسیار از رفتار این سیاست مدار ایران رو که تجدید فراشش باعث این دردسر ها شده روکاملا غلط میدونم
Albania
ناشناس
۱۳:۳۳ ۳۱ تير ۱۳۹۸
اگه قرار بود گلوله کمانه کنه جنس اون با گلوله اسلحه قبلی یکی بود ولی میگن از دو اسلحه جدا شلیک شده و جنس جای گلوله ها فرق داره. آقای نجفی بیگناهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۳۱ تير ۱۳۹۸
اعدام کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۳۱ تير ۱۳۹۸
چرا به پرونده امام جمعه محترم کازرون سریع ودریک جلسه رسیدگی شد ولی به ااین پرونده با تعلل رسیدگی می شود ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
م د
۱۱:۵۳ ۳۱ تير ۱۳۹۸
نجفی وخدا میدونه که چه اتفاقی افتاده حالا نجفی هم اعتراف کرده چرا بعضی ها ندیده ویکطرفه قضاوت میکنن قاضی ونماینده مدعی العموم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۳۱ تير ۱۳۹۸
مطمئن‌باشید‌نجفی‌بیست‌سی‌میلیارد‌پول‌به‌اولیای‌دم‌‌‌بعنوان‌حق خون‌خانم‌استاد میده‌و‌ از‌اعدام‌نجات‌پیدا‌میکنه
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۱۱:۲۳ ۳۱ تير ۱۳۹۸
احتمال اینکه داخل صحنه قتل گلوله ها به کاشی بخورن وکمانه کنن خیلی زیاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۸ ۳۱ تير ۱۳۹۸
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۳۱ تير ۱۳۹۸
شایدم یکی دیگه همراه قاتل بوده ...چه میدونم ..ادم یاد داستانهای جنایی میوفته...
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۰۰ ۳۱ تير ۱۳۹۸
یه درصدم احتمال داشته باشه نجفی قصد قتل عمدنداشته مهم شاید راست میگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۳۱ تير ۱۳۹۸
اصلا نمیشه گفت که چیه قضیه،نجفی اگر انقدر برو داشته باشه که از زیر اعدام رد بشه،کلا نمیذاشت که کار به اینجا بکشه و آبروش بره،
Iran (Islamic Republic of)
نسیم
۱۰:۴۴ ۳۱ تير ۱۳۹۸
دیگه حناشون رنگی نداره
Iran (Islamic Republic of)
پرویز
۱۰:۴۱ ۳۱ تير ۱۳۹۸
اینها همه اش نظریه است برای تبرئه داران تمام تلاش شان را می کنند مثل بی تقوایی که در محکوم کردن زن مرده به مهدورالدم بودن کردن از آنجایی که 5 پوکه پیدا شده یعنی اون چهار تا رو بعد از شلیک جمع کردن و 5 تا باقی مونده ؟؟؟؟؟ خب از کجا معلوم چون تیراندازی در حمام بوده و خوردن به کاشی ها و کمانه نکردن؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۳۱ تير ۱۳۹۸
بگردین دنبال رضایت. داستانسرایی نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۳۱ تير ۱۳۹۸
اصلا برام مهم نيست روند اين پرونده به ما چه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۳۱ تير ۱۳۹۸
آسمون ریسمون نبافید.گلوله درصورت کمانه کردن دوجا رد ازخودمیگذاره.ضمناانکاربعداز اقرار مسموع نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۳۱ تير ۱۳۹۸
خوبه همون اول از اعترافش فيلم گرفتن وگرنه الان شاكي خود نجفي ميشد (:
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۳۱ تير ۱۳۹۸
این داستان رو چیدن که طبرئه بشه.
از اول داستان معلوم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۳۱ تير ۱۳۹۸
تو که تبرئه را بلد نیستی بنویسی چطور در موردش قضاوت میکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۰۸:۰۶ ۳۱ تير ۱۳۹۸
کارشناس با هوش چند تیر به دیوارهای حمام برخورد کرده وبعد به مقتوله اصابت کرده که جای تیر ها بیشتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۳۱ تير ۱۳۹۸
اینقدراین موضوع راکش می دهند وچیزهای جدیدی به آن اضافه می کنند!!! وپیدا می کنند!! تااینکه نجفی تبریه بشه وقاتل یکی دیگه بشه؟؟!!!!
-
ناشناس
۰۷:۴۲ ۳۱ تير ۱۳۹۸
این وکیله پول گرفته که مسله رو بپیچونه
Iran (Islamic Republic of)
مانا
۰۶:۵۷ ۳۱ تير ۱۳۹۸
طرف خودش میگه من کشتم. حالا وکیل کاسه داغتر از آش!چقدر دروغ بافتن آسان هست برای برخی جماعت وکلا!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۸ ۳۱ تير ۱۳۹۸
دارن دادگاه رو منحرف ميکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۸ ۳۱ تير ۱۳۹۸
دوست خوبم قضیه رو نباید سیاسی نگاه کرد
Belgium
ایرانی
۰۳:۵۹ ۳۱ تير ۱۳۹۸
خودش گفته که من اینکار را کردم حالا وکیلش داستان سرایی میکند خب این اسلحه که ایشان استفاده کرده بسیار قوی است و در محیط حمام از بدن خارج شده و به دیوار خورده هم دفورمه شده و هم آثاری روی دیوار بجای گذاشته و جاهای اضافه برخورد گلوله هم میتواند رد کمانه کردن گلوله به سقف و دیوار باشد . طرف همه کاری کرده اجرای قتل . نامه نگاری و هنگامی هم که مقتول درگیر شده دکمه پیراهن کنده شده و شاید هم خونی که شاید در کیف به خارج منتقل شده و حالا وکیلش داستان سرایی میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۳۱ تير ۱۳۹۸
خودت میدونی چی نوشتی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۳۱ تير ۱۳۹۸
خواستم نظر بدم . هی نوشتم و پاک کردم . چه نظری بدم اون بنده خدا دیگه کشته شده .
Iran (Islamic Republic of)
رسول زین الدین
۰۱:۵۲ ۳۱ تير ۱۳۹۸
با سلام
ایجاد نُه 9 جای گلوله با وجود پنج گلوله ی شلیک شده بدلیل امکان کمانه کردن هر سک گلوله و برخورد به سطح دوم یا حتی سوم کاملا عقلی و ممکن است.
وکیلی که نتواند این معمای ساده و بچگانه را در ذهن خود حل کند نوبر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۳۱ تير ۱۳۹۸
میخان خون اون زن بدبخت رو پایمال کنن مردم اگاه باشید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۱:۰۳ ۳۱ تير ۱۳۹۸
نجفی و وکلایش با دروغ پردازی و بازگردن گزینه های جدید در حال انحراف مسیر دادرسی و طولانی کردن مسیر هستند بلکه دادگاه اشتباه کند و خود را تبریه کنند .باید به وکلا فهماند که حاشیه سازی و دروغ پردازی و دفاع از دروغ برایشان جرم هست .و پرونده را سنگینتر میکند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۹ ۳۱ تير ۱۳۹۸
ای کاش همیشه در صحنه باشیم تا شیطان بعضی ها رو گول نزنه
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۰۰:۴۶ ۳۱ تير ۱۳۹۸
جناب وکیل کمونه کردن گلوله میدونی چیه!!!!؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۳۱ تير ۱۳۹۸
مهم اینه که نجفی اعتراف به قتل کرده و استاد هم کشته شده
شاید نجفی خاسته به عمد بکشه مقتول مقاومت کرده و چهار تیر خطا رفته و پنجمی اصابت کرده . چرا خطا رفتن چهار تیر دلیل بر غیرعمد بودنه؟
شاید قاتل خودش صحنه رو مبهم و پیچیده کرده چرا همون اول دنبال شخص ثالث می گردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۳۱ تير ۱۳۹۸
اینکه کلا دارن تغییر میدن
تا الان اسمی از ۲ اسلحه نبود یهو شد ۲تا بعد از اینهمه وقت
مگه میشه از همون اول نفهمن کلی وقت گذشته
نکنه نفر دومی بوده و واقعا اون قاتل بوده و نجفی فقط گردن گرفته
اون دکمه های پیراهن و دو نوع تیر اسلحه خبر از حضور نفر دومی رو میده
اون کیه که نجفی اسمی ازش نمیبره و حضور داشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۳۱ تير ۱۳۹۸
نکنه اغدام نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۳۱ تير ۱۳۹۸
گفتم که کاسه ای زیر ابن کاسه هست
Iran (Islamic Republic of)
بی خبر
۰۰:۰۲ ۳۱ تير ۱۳۹۸
کی بود کی بود من نبودم حتما اخرش می گن من نکشتم
آخرین اخبار