مبارزه با آفت در ۳۴ هزار هکتار از مزارع و مراتع استان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مبارزه با آفت در ۳۴ هزار هکتار از مزارع و مراتع استان انجام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  حسین لایقی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی این استان گفت: از این میزان ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار مبارزه با ملخ مهاجر در مزارع و مراتع شهرستان های گچساران و باشت انجام گرفته است.
 
حسین لایقی مطلق افزود: امسال همچنین ۲۲ هزار و ۵۰۰ هکتار مبارزه شیمیایی و بیولوژیکی با انواع بیماری های مزارع گندم و جو انجام شد.
 
وی بیان کرد: مبارزه با علف های هرز در سطح ۶۴ هزار از مزارع و باغستان های استان از دیگر خدمات در سال جاری برای افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی بوده است.
 
لایقی مطلق با اشاره به اینکه پایش و ردیابی ملخ های مهاجر از برنامه های مهم در دست اجرای جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد است گفت: تاکنون ۱۲۵ هزار هکتار از مراتع و مزارع این استان در برابر آفت ملخ با مشارکت کارشناسان و نیروهای داوطلب پایش شده است.
 
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از برنامه ریزی برای انجام مرحله دوم مبارزه و پایش ملخ‌های مهاجم در پاییز خبر داد.
 
گفتنی است ملخ‌های مهاجر که بهمن ماه سال گذشته از کشورهای حوزه شبه جزیره عربستان از جمله امارات، عمان و کشور عربستان وارد برخی استان‌های جنوب شرق کشور شده بود، تاکنون در برخی استان‌های کشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، بوشهر، فارس، جنوب خراسان جنوبی، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و حتی اردبیل و گلستان مشاهده شده‌اند.
 
انتهای پیام/ط
 

مبارزه با آفت در مزارع و مراتع استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.