رییس شبکه دامپزشکی نهبندان از واکسیناسیون بیش از ۴۰ هزار راس دام خبر داد.

راه انجام رییس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،  گفت: طی سه ماهه نخست امسال ۴۰ هزار و ۴۵۹ نوبت سر دام در دهستان عربخانه به صورت رایگان توسط پست دامپزشکی دهک علیه بیماری‌های آبله، تب برفکی، بروسلوز و طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شدند.

او افزود: در سه ماهه نخست امسال در حوزه پست دامپزشکی دهک جهت حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی شهرستان و حفظ و ارتقاء سطح بهداشت عمومی اقدامات زیادی صورت گرفته است.

راه انجام بیان کرد: بیماری آبله گوسفند و بز یکی از بیماری‌های ویروسی است که در صورتی که در جمعیت دامی حساس که واکسن دریافت نکرده اند بروز کند بسیار واگیردار و شدید است،.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان اظهار کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۱۳ هزار و ۸۶۰ راس دام سبک در دهستان دهک علیه بیماری آبله مورد واکسیناسیون قرار گرفته‌اند.

راه انجام به واکسیناسیون ۱۲ هزار و ۵ راس دام سبک علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در حوزه پست دامپزشکی دهک اشاره کرد و گفت: بیماری ppr از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام محسوب نمی‌شود، اما در صورت شیوع آن خسارات فراوانی به جمعیت دامی و حیات‌وحش وارد می‌شود.

رییس شبکه دامپزشکی نهبندان عنوان کرد: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی واگیردار است که سبب کاهش شدید تولیدات دامی در دام‌های زوج سم از جمله گونه‌های نشخوارکنندگان اهلی نظیر گاو، گوسفند و بز می‌شود.

راه انجام گفت: در سه ماهه نخست امسال ۱۱ هزار و ۱۸۵ رأس گوسفند و بز علیه بیماری تب برفکی ایمن سازی شده اند.

رییس شبکه دامپزشکی به واکسیناسیون ۳ هزار و ۳۷۶ راس بره و بزغاله و گاو و گوساله علیه بیماری بروسلوز در حوزه پست دامپزشکی دهک اشاره کرد و افزود: تب مالت یکی از مهمترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و اساسی‌ترین راه پیشگیری و کنترل بیماری در انسان‌ها کنترل و ریشه کنی آن در جمعیت حیوانی است.

راه انجام واکسیناسیون ۳۳ قلاده سگ علیه بیماری هاری را از دیگر اقدامات پست دامپزشکی دهک در این مدت ذکر کرد و بیان کرد: علاوه بر انجام واکسیناسیون رایگان، بازدید بهداشتی از اماکن عرضه فرآورده‌های خام دامی، توزیع نهاده‌های رایگان، معاینه و درمان دام‌ها از دیگر اقدامات پست دامپزشکی دهک در این منطقه بوده است.

انتهای پیام / ط آ

 واکسیناسیون بیش از ۱۳ هزار  راس دام سبک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.