مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی:

بیش از ۷۰ درصد بیکاران فاقد مهارت هستند

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی به خبرنگار گفت: بیش از ۷0 درصد بیکاران فاقد مهارت فنی و حرفه ای هستند.

بیش از ۷۰ درصد بیکاران فاقد مهارت هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محسن مددی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی پیش از ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: سال گذشته ۶۵ هزار نفر شامل جوانان جویای کار، شاغلان واحدهای صنعتی، مدیران و اعضای شرکت های تعاونی، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، قالیبافان، روستاییان، خانواده های زندانیان، سربازان وظیفه و معتادان به مواد مخدر مراکز بهزیستی آموزش های مهارتی دیده اند که ۴۰ هزار نفر آن موفق به دریافت گواهی شده اند.

وی  با اظهار تاسف از روند افزایش بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی اضافه کرد: متاسفانه جامعه ما با فقر مهارتی روبرو می باشد به طوریکه یش از ۷۰ درصد بیکاران فاقد مهارت هستند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای ادامه داد: در حال حاضر در سطح استان علاوه بر بیست مرکز آموزش فنی و حرفه ای، ۳۴4 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در این استان فعالیت می کند، که ۲۲۴ آموزشگاه فنی و حرفه ای در زمینه آموزش مهارت به بانوان، ۳۵ آموزشگاه ویژه آقایان و ۸۵ آموزشگاه نیز مشترک مخصوص آقایان و بانوان فعال هستند.

مددی گفت: اهداف اصلی مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان توجه جدی به اقتصاد مقاومتی،  کاهش آسیب های اجتماعی و مهارت آموزی می باشد که اشتغال زایی، اشتغال پذیری، کاهش بیکاری و تولید را در پی داشته است.

وی همچنین گفت: ماهانه 280 آزمون مهارت فنی و حرفه ای در 42 رشته مهارتی در سطح استان آذربایجان غربی برگزار می شود.

 

انتهای پیام/گ

نشست خبری مدیرکل فنی و حرفه‌ای

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.