دستور رئیس گمرک برای ساماندهی محوطه گمرک آستارا

با دستور میراشرفی و تامین اعتبار لازم طرح جامع ساماندهی محوطه و فضای گمرک آستارا با تأمین اعتبار لازم اجرایی خواهد شد.

رطببه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  روابط عمومی گمرک ایران، به دنبال بازدید اخیر رئیس کل گمرک ایران و هیأت همراه از گمرک آستارا که در حاشیه مراسم افتتاح پروژه مشترک تیر الکترونیکی بین ۲ کشور صورت گرفت. دستورات لازم برای ساماندهی محوطه گمرک آستارا صادر و بر این اساس طرح مزبور رونمایی خواهد شد.

فوزیه رسته، مدیرکل توسعه و تجهیز گمرک ایران در این باره گفت: اجرای سه طرح جامع در گمرک‌های آستارا، بازرگان و پرویزخان از سیاست‌های گمرک جمهوری اسلامی ایران است که برای ساماندهی گمرک‌های مرزی کشور صورت می‌گیرد.

وی افزود: با اجرای طرح جامع گمرک آستارا و ایجاد زیرساخت‌های لازم شرایط برای تبدیل این گمرک به گمرک پیشرفته و چابک و بهره‌مند از فناوری‌های روز دنیا فراهم می‌شود. به گونه‌ای که با تفکیک بخش‌های مسافری و تجاری از یکدیگر و اختصاص مسیرهای ویژه برای تردد مسافران و کامیون‌ها ضمن تسهیل و تسریع در عبور و مرورها، افزایش کیفیت ارائه خدمات گمرک و افزایش رضایت خدمت‌گیرندگان را در پی خواهد داشت.

مدیرکل توسعه و تجهیز گمرک ایران اظهار کرد: از مزایای اجرای طرح می‌توان به رفع گره‌های ترافیکی ناشی از تداخل مسیرهای حرکتی موجود و همچنین چیدمان و جانمایی مناسب ساختمان‌ها، انبارها و تجهیزات کنترلی نظیر ایکس‌ری اشاره نمود.
 

با اجرای این طرح مشکلات مربوط به تخلیه و بارگیری محموله‌های تجاری و تردد وسایل نقلیه مسافری در این گمرک برطرف و مهمترین مرز زمینی و دریایی شمال کشور از وضعیت مطلوب برخوردار خواهد شد. تأمین امکانات و رفع برخی از مشکلات موجود در مرز آستارا و محوطه غیرگمرکی برعهده سایر سازمان‌ها ازجمله راه‌آهن و سازمان پایانه‌ها است که با برطرف شدن آنها گمرک می‌تواند ضمن استقرار در این اماکن تسهیلات مطلوب‌تری به تجار و بازرگانان و مسافران ارائه دهد.
 
انتهای پیام/
 

تبدیل گمرک آستارا به گمرک  پیشرفته و چابک

 
برچسب ها: گمرک ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار