تقدیر از محیط بانان نمونه چابهار

در مراسم روز ملی محیط بان از محیط بانان سختکوش دیار آب و آفتاب چابهار تقدیر شد .

تقدیر از محیط بانان نمونه چابهاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  وحید پورمردان مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان بلوچستان در نشست تجلیل از محیط بانان جنوب استان ضمن تقدیر از مجموعه محیط بانان استان گفت: وظیفه حفظ و نگهداری از منابع طبیعی و موجودات زنده بر روی این کره خاکی وظیفه‌ای بسیار بزرگ است که بر دوش محیط بانان قرار گرفته و محیط بانان را در پیشگاه خدا و مردم، مسئول قرار داده است.

پور مردان افزود: محیط بانان استان با زندگی در شرایط سخت در مناطق با کمترین امکانات، وظیفه حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی و حیات وحش مناطق را بر عهده دارند وظیفه حفظ و نگهداری از منابع طبیعی و موجودات زنده بر روی این کره خاکی وظیفه‌ای بسیار بزرگ است که بر دوش محیط بانان قرار گرفته و محیط بانان را در پیشگاه خدا و مردم مسئول قرار داده است.

وی افزود: محیط بانان استان برای حفاظت از مناطق و حیات وحش با مشکلات زیادی مواجه هستند یکی از مهم‌ترین این مشکلات وجود شکارچیان بدون مجوز است که مقابله با آن‌ها گاه باعث به خطر افتادن جان محیط بانان می‌شود که امیدواریم با تایید شورای نگهبان و رفع ایرادات مطرح شده به لایحه حمایت از محیط بانان و اجرایی شدن این لایحه شاهد کاهش بخشی از مشکلات محیط بانان کشور و علی الخصوص استانمان باشیم. از دیگر مشکلات محیط بانان در استان می‌توان به عدم اطلاعات کافی شهروندان و جوامع محلی در خصوص رفتار با محیط زیست و حیات وحش اشاره کرد.

پورمردان ادامه داد: طی برنامه ریز‌های انجام شده در سازمان حفاظت محیط زیست برنامه‌های آموزشی متنوعی برای محیط بانان طراحی و در حال اجرا می‌باشد و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده محیط بانان سطح استان در سال تحصیلی گذشته با اجرای طرح یک ساعت با محیط بان در جمع مردم و دانش اموزان حضور یافته و توانستند گام اساسی در معرفی شغل محیط بانی فرهنگ سازی در خصوص حفظ و حراست از محیط زیست بردارند از اینرو از محیط بانان استان انتظار دارم که به بحث آموزش جوامع محلی و نحوه برخورد آن‌ها در مواجهه با حیات وحش را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

در این نشست محیط بانان جنوب استان مشکلات و معضلات زیست محیطی منطقه خود را عنوان و گزارشی از اقدامات انجام شده برای کاهش این معضلات ارائه دادند. در پایان این نشست از محیط بانان نمونه جنوب استان تقدیر شد.

انتهای پیام.ع

تجلیل از محیط بانان جنوب  سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار