افتتاح نمایشگاه بین المللی «دوسالانه کاریکاتور حوزه هنری» در ارومیه

نمایشگاه بین المللی «دوسالانه کاریکاتور حوزه هنری» ۳۱ تیرماه سال جاری با ارائه ۴۱ اثر هنری از هنرمندان جهان در نگارخانه ارومیه حوزه هنری آذربایجان غربی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، در نمایشگاه بین المللی «دوسالانه کاریکاتور حوزه هنری»  ۱۹ اثر از هنرمندان ایرانی و ۲۲ کاریکاتور از هنرمندان ۱۴ کشور جهان از جمله مکزیک، سوریه، مراکش اوکراین، صربستان، ترکیه، استرالیا، آلمان، اندونزی، برزیل، رومانی، جمهوری آذربایجان، کرواسی و افغانستان تا ششم مرداد ماه سال جاری در معرض دید عموم قرار گرفته است.


فضای مجازی و مضرات این مسئله در رفتار اجتماعی انسان‌ها، جنگ طلبی و مشکلات ناشی از این رفتار، صلح و دوستی بین ملت‌ها و ضرورت ارتباطات انسانی در رشد و توسعه جامعه و تفکرات بشر، آزادی اجتماعی، سیاسی در جهان و مبارزه با استعمار ذهنی انسان‌ها از موضوعاتی هستند که در قالب این نمایشگاه هنری بین المللی ارائه شده است.


کاریکاتور نوعی نقاشی است که هنرمند سوژه خود را به صورت مضحک و خنده آور ترسیم می‌کند و بسیاری مبدأ پیدایش این هنر را قرن ۱۶ میلادی در ایتالیا می‌دانند. در ایران نیز ورود رسمی کاریکاتور در آستانه انقلاب مشروطه با هفته نامه «ملانصرالدین» چاپ قفقاز آغاز شد که در شرایط سخت و خفقان آن روز جامعه ایران به عنوان ابزاری پشت‌پرده در افشای حقایق جامعه استفاده می‌شد.
 
انتهای پیام/م
 

افتتاح نمایشگاه کاریکاتور  در ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.