منبع آگاه: نماینده آرژانتین جانشین احتمالی آمانو است

بنابر اعلام یک منبع آگاه، نماینده آرژانتین در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جانشین احتمالی یوکیا آمانو خواهد بود.

نماینده آرژانتین جانشین احتمالی آمانو استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یک منبع آگاه دیپلماتیک در وین امروز (دوشنبه) خبر داد نماینده دائم آرژانتین در سازمان‌های بین‌المللی احتمال دارد به سمت مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منصوب شود.

این منبع آگاه گفت: «تاکنون نامزدی رافائل گروسی اعلام شده است».

پیش از این و در پی انتشار اخباری درباره کناره‌گیری پیش از موعد یوکیا آمانو از مدیریت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دلیل مشکلات جسمی، گفته شده بود دو نفر از معاونانش بر سر جانشینی او در حال رقابت هستند. آن دو نفر «کرنل فروتا» هماهنگ‌کننده ارشد سیاست‌گذاری آژانس از رومانی و «رافائل گروسی» نماینده آرژانتین در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام شده بود.

اما امروز صبح رویترز از مرگ یوکیا آمانو در ۷۲ سالگی خبر داد. بنا به نوشته رویترز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نامه‌ای به کشور‌های عضو این سازمان، خبر درگذشت آمانو را به آن‌ها اعلام کرد، اما به علت مرگ او اشاره‌ای نشده است. قرار بود آمانو استعفانامه خود را امروز به آژانس تحویل دهد.

طبق روال آژانس، هیئت مدیره آن مسئول انتصاب مدیرکل است. هر نامزدی که از سوی کشوری خاص کاندید این سمت شود برای موفقیت باید حمایت اکثریت اعضای آژانس را به دست آورد.

یوکیا آمانو از ژاپن در سال ۲۰۱۷ برای سومین بار به ریاست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انتخاب شده بود تا در یک دوره سه ساله دیگر تا سال ۲۰۲۱ هدایت این نهاد بین‌المللی را برعهده بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
آرژانتینیها سرسپرده وزیر سلطه امریکا هستند
آخرین اخبار