امیرحاتمی در پاسخ به سوال نماینده تهران:

طبق اعلام سپاه پخش فیلم دوتابعیتی‌ها در مجلس فاقد سندیت است

وزیر دفاع گفت: طبق اعلام سپاه، فیلم دوتابعیتی‌ها که در کمیسیون امنیت ملی و صحن مجلس پخش شده به لحاظ موضوعی مشابهت دارد، اما به لحاظ اصالت فیلمی که در صحن مجلس پخش شده فاقد سندیت و اعتبار رسمی است.

سوال درباره پخش فیلم دوتابعیتی‌ها در مجلس در حوزه نیروهای مسلح نیست/ از ما اجرای قاطع امور دفاعی نیرو‌های مسلح را مطالبه بفرمایید!به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در صحن علنی نوبت عصر امروز در پاسخ به سوال علیرضا رحیمی نماینده تهران، ری و شمیرانات درباره نحوه دسترسی به فیلم اعترافات مربوط به دوتابعیتی‌ها و علت پخشآن در جلسه مجلس گفت: من در کمیسیون امنیت ملی مجلس هم اعلام کردم که هر نماینده می‌تواند براساس وظایف یک وزیر، از او سوال بپرسد لذا وزیر دفاع در چارچوب سوال مطرح شده، وظیفه‌ای در حوزه اطلاعات و امور امنیتی نیرو‌های مسلح مسئولیتی را به طور مستقیم ندارد.

وی افزود: مسئولیت ما در راستای پشتیبانی از نیرو‌های مسلح است برهمین اساس موضوع سوال مطرح شده نسبت به اینجانب با ابهام قانونی مواجه بود و مطالبی که آقای رحیمی مطرح کردند به دستگاه‌های دیگر باز می‌گردد؛ اما به دلیل تاکید هیئت رئیسه اطلاعاتی را کسب کردم که مطرح می‌کنم.

امیر حاتمی با بیان اینکه تهیه و انتشار فیلم مزبور به سپاه پاسداران منتسب شده بود، بیان کرد: من از سازمان اطلاعات سپاه سوال کردم که به صورت مکتوب پاسخ دادند و آن پاسخ را به کمیسیون امنیت ملی و هیئت رئیسه مجلس ارائه کردم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرده فیلمی که در کمیسیون امنیت ملی به صورت داخلی به نمایش درآمده با فیلمی که در صحن علنی به نمایش در آمده به لحاظ موضوع مشابهت دارد، اما به لحاظ اصالت با هم متفاوت است و فیلم منتشر شده در صحن علنی را فاقد اعتبار رسمی اعلام و انتشار و انتساب آن به سپاه را غیرمسئولانه اعلام کرده است.

وزیر دفاع و نیرو‌های مسلح تاکید کرد: فیلمی که در کمیسیون ارائه شده درباره یکی از پرونده‌های امنیتی است و فردی که به عنوان متهم در این فیلم مطرح شده پرونده اش در قوه قضائیه در آن روز در حال رسیدگی بود و امروز خاتمه رسیدگی داده شده و با قطعیت حکم در حال اجراست.

وی ادامه داد: تمام مراحل این پرونده در قوه قضائیه بوده و وزارت دفاع قضاوتی در مورد محتوای این پرونده نمی‌تواند داشته باشد، در شرایط حساس فعلی و اقدامات خصمانه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران، تلاش ما بعنوان نیرو‌های مسلح بر حفظ و اعتلای اقتدار و امنیت کشور است و همه نمایندگان در همه مراحل از این تلاش خالصانه حمایت کرده‌اند و ما از آن‌ها صمیمانه تشکر می‌کنیم.

امیر حاتمی گفت: به عنوان سرباز ملت ایران انتظار دارم ضمن استمرار این حمایت و پشتیبانی، از ما اجرای قاطع ماموریت‌ها و وظایف پشتیبانی و اجرای امور دفاعی نیرو‌های مسلح را مطالبه بفرمایید و ما نیز آن را اجرا کنیم. امیدوارم نمایندگان محترم مواردی مثل این سوال را که دارای آثار خاص امنیتی، سیاسی و قضایی است در یک ساز و کار قابل اجرای دیگری پیگیری کنند.

وزیر دفاع اظهار کرد: به عنوان وزارت دفاع آمادگی داریم برای بررسی و تایید صحت و عدم صحت هرنوع اطلاعات و منسوب به نیرو‌های مسلح با مجلس شورای اسلامی همکاری داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار