ملاقات معاون رئیس دفتر سیاسی حماس با معاون سیاسی وزیر امور خارجه

هیات جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به ریاست معاون رئیس دفتر سیاسی این جنبش امروز با سیدعباس عراقچی دیدار و پیرامون آخرین تحولات فلسطین گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

ملاقات معاون رئیس دفتر سیاسی حماس با معاون سیاسی وزیر امور خارجهبه گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ هیات جنبش مقاومت اسلامی فلسطین - حماس به ریاست صالح العاروری معاون رییس دفتر سیاسی این جنبش امروز با سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه دیدار و پیرامون آخرین تحولات فلسطین گفتگو و تبادل نظر کرد.

معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در این دیدار ضمن تشکر از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین، بر همبستگی این جنبش با کشورمان در مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا و رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

صالح العاروری ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات فلسطین، سه موضوع اساسی مدنظر طرح معامله قرن را سرنوشت بیت المقدس، آوارگان فلسطینی، و محاصره غزه عنوان کرد و گفت: هدف طرح صهیونیستی - آمریکایی معامله قرن، تامین منافع حداکثری رژیم اشغالگر قدس و ترسیم ترتیبات منطقه ای جدید با محوریت این رژیم است. وی برضرورت مقابله با این طرح خطرناک و تلاش مشترک کشورهای اسلامی برای آزادی فلسطین و بازگشت آوارگان تاکید نمود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به اینکه حمایت از فلسطین بخش جدایی ناپذیر آرمان انقلاب اسلامی است، بر تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین و مقابله با اهداف نامشروع آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه تاکید کرد. وی گفت: پروژه معامله قرن آمریکایی که با هدف پایان مساله فلسطین ارایه شده است ناشی از اشتباه محاسباتی آمریکا و رژیم صهیونیستی است و بدلیل مقاومت یکپارچه مردم فلسطین و محور مقاومت محکوم به شکست است. عراقچی بر ضرورت تشکیل ائتلافی از کشورهای اسلامی برای اتخاذ موضع واحد در مقابله با این طرح و حمایت از آزادی فلسطین تاکید نمود.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان همچنین به سیاست فشار حداکثری آمریکا در مقابله با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده و اظهار داشت: این سیاست نیز از دیگر اشتباهات محاسباتی آمریکا است که منجر به سیاست مقاومت حداکثری مردم ایران شده و آمریکا به طور مسلم از این سیاست خود طرفی نخواهد بست.

برچسب ها: وزارت خارجه ، فلسطین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار