برگزاری رویداد گردشگری گیلان در رشت

رویداد گردشگری گیلان ۲۰۲۰ در راستای اقتصاد پایدار در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمدحسن عاقل‌منش، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت در صد و یکمین جلسه این شورا گفت: رویداد گردشگری گیلان ۲۰۲۰ در راستای اقتصاد پایدار در رشت برگزار می‌شود.

وی، با اشاره به وجود پتانسیل‌های گردشگری در زمینه ایجاد شغل و اقتصاد پایدار، افزود: استان گیلان به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری ایران نام برده می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت گفت: برای تحقق اهداف رویداد گردشگری گیلان ۲۰۲۰، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر رشت با توجه به لزوم توجه به حوزه گردشگری و مصوبه شصت و سومین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای کلان‌شهر‌ها در نظر دارد تا عنوان گردشگری به این کمیسیون اضافه شود.

همچنین رضا رسولی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز گفت: تمامی اعضای شورا باید در راستای وظایف خود در خدمت مردم باشند و زمینه‌ها برای رصد کردن و پیگیری بهتر برای رفع مشکلات مردم ایجاد کنیم.

وی، اتفاقات مهم در شورای پنجم که همزمان با رفتن شهردار پیشین رشت رخ داد را مورد اشاره قرار داد و افزود: شهردار فعلی دارای تحصیلات و سوابق مهمی است و البته مطالبات مردم و اعضای شورا نیز به حق بوده، اما همه باید در کنار هم با تمام توان و قوا برای حل مشکلات شهری گام برداریم.

اسماعیل حاجی‌پور، عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در مسیر انتخاب شهردار موانع زیادی وجود داشت، گفت: بدهی‌های شهرداری یکی از موانع انتخاب شهردار بود.

وی، با بیان اینکه شهردار فعلی رشت از تحصیلات و تجربه خوبی برخوردار است، افزود: شهردار فعلی با ۱۰ رأی مستقیم اعضای شورا انتخاب شد و در نهایت به عنوان شهردار رشت معرفی شد بنابراین بسیار الزامی است که در مسیر پیشبرد اهداف به وی کمک کنیم.

وی با تأکید بر اتحاد و کنار هم بودن اعضای شورای اسلامی شهر رشت، تصریح کرد: برخی افراد بار‌ها موضوع منحل شدن شورا را مطرح کردند و منتظر هستند که اعضای شورا برای پیشبرد اهداف و کاهش مشکلات در کنار هم و متحد نباشند.

همچنین، بهراد ذاکری، نایب رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه گفت: بنده نیز موضوعاتی نظیر پرداخت حقوق پرسنل شهرداری رشت و اصلاح آسفالت شهری را به شهردار رشت تأکید می‌کنم.

فرهام زاهد، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت نیز با یادآوری حادثه درگیری نیرو‌های سد معبر شهرداری با تعدادی از دستفروشان، گفت: معابر عمومی و خیابان‌ها باید در اختیار عموم مردم باشد و در بسیاری از شهر‌ها دستفروشی به یک پدیده تبدیل شده است.

وی، با تأکید بر اینکه معابر عمومی، کوچه‌ها و خیابان‌های داخل شهر ملک عمومی افراد نیست و هر گونه تعرض در این معابر تخلف محسوب می‌شود، افزود: ما همواره شرایط سخت اقتصادی و شرایط سخت دستفروشان را درک می‌کنیم، اما ساماندهی آن‌ها الزامی است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت، با بیان اینکه امروز بخشی از معابر خیابان مطهری رشت به دلیل دستفروشی قفل شده است، گفت در اکثر کشور‌های دنیا، بازار روز تشکیل می‌شود بنابراین شناسنامه‌دار کردن دستفروشان مبنی بر تعداد آنها، صنف، نوع عرضه کالا و مکان مشخص برای عرضه کالا بسیار اهمیت دارد.

در پایان صد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت، لوایح دستورالعمل ماده ۱۶ و ۱۷ بودجه شهرداری رشت، طرح افزودن عنوان گردشگری به نام کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و شورای اسلامی، ساماندهی کودکان کار از سوی خیران نیکوکار و لایحه تعیین تکلیف زمین پروژه احداث ورزشگاه سلیمانداراب توسط اعضای شورا مورد بررسی قرار گرفت.

 

انتهای پیام/م.ع

اجرای رویداد گردشگری گیلان ۲۰۲۰ در رشت

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.