نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

عدم رغبت به فرزندآوری پیروی از فرهنگ منحط غرب است

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: عدم رغبت به فرزندآوری یا سقط جنین در بین خانواده‌های نسل جدید در واقع نوعی تضییع حقوق کودکان و پیروی از فرهنگ منحط غرب است.

عدم رغبت به فرزندآوری پیروی از فرهنگ منحط غرب است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز سه شنبه در همایش تخصصی کنوانسیون حقوق کودک با حضور وزیر دادگستری در استان گفت: در برخی از کشور‌های غربی ترویج فرهنگ غلط کاهش زاد و ولد و همچنین همجنسگرایی باعث شده خانواده‌ها در این کشور‌ها چندان مایل به فرزندآوری نباشند.

وی افزود: در یک مقطع زمانی هم در ایران شعار کاهش فرزند و زاد و ولد در بین خانواده‌ها ترویج شد و این رویه غلط تداوم یافت به گونه‌ای که رهبر معظم انقلاب به این موضوع ورود کردند تا دوباره یادآوری در بین خانواده‌ها ترویج یابد.

کریمی تبار اضافه کرد: فرزندآوری حق مسلم و منطقی در هر ازدواج شرعی است و با تولد هر فرزند از همان زمان شکل گیری نطفه تا تولد و در سنین مختلف حیات باید حقوق فرزندان رعایت شود چرا که در مبانی دین اسلام به کرات توجه شایانی به حقوق کودک شده است.

رئیس دادگستری استان ایلام هم گفت: مهد‌های کودک، خانه‌های امن و اورژانس اجتماعی بهزیستی و همه اماکنی که با کودک ارتباط مستقیم دارند با هدف تامین امنیت کودک به طور مرتب مورد پایش و رصد قرار دارند تا حقوق روحی و جسمی کودک در این اماکن ضایع نشود.

محمد رزم افزود: در استان ایلام سال گذشته سه کودک و نوزاد در زندان همراه با مادر خود بودند، اما امسال تاکنون هیچ موردی از زندگی کودک و نوزاد در زندان وجود ندارد.

وی یادآور شد: ۱۱ کودک زیر ۱۸ سال به علت بزه‌های مختلف بازداشت هستند و هدف بازگشت افراد کم سن و سال بزهکار به اجتماع و زندگی سالم و کاهش جرائم توسط افراد خردسال با انجام کار‌های فرهنگی و مهارت محور است.

انتهای پیام/اس

کاهش فرزندآوری از برنامه های دشمن علیه ملت های اسلامی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.