قدرت‌نمایی نیروی هوایی چین در منطقه مورد مناقشه با آمریکا

ارتش چین در تازه‌ترین رزمایش خود در منطقه دریای جنوبی چین، جنگنده‌های ارتقایافته روس را با موفقیت آزمایش کرد.

قدرت‌نمایی نیروی هوایی چین در منطقه مورد مناقشه با آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیروی هوایی ارتش چین در تازه‌ترین رزمایش خود در منطقه دریای جنوبی چین، قابلیت‌ها و توامندی‌های خود را به نمایش گذاشت.

بنا به گزارش پایگاه «ساوت چاینا مورنینگ پُست» خلبان‌های نیروی هوایی «ارتش آزادی‌بخش خلق» چین در رزمایش روز دوشنبه با موفقیت جنگنده‌های ارتقایافته سوخو-۳۵ روسی را بر فراز آب‌های دریای جنوبی چین آزمایش کردند.

در این رزمایش ۲۴ فروند سوخو ۳۵ ارتقایافته حضور داشتند که قابلیت آن‌ها با حمله به اهداف دریایی، آتش‌بار ترکیبی و عملیات‌های شب‌هنگام با موفقیت آزمایش شد.

چین و تعدادی از کشور‌های منطقه، ژاپن، ویتنام، برونئی، مالزی، اندونزی، تایوان و فیلیپین بر سر مرز‌های آبی و حوزه تحت کنترل خود در دریا‌های جنوبی و شرقی چین با هم اختلاف دارند. دریای جنوبی چین غنی از منابع انرژی است و یک گذرگاه استراتژیک مهم محسوب می‌شود، بطوری که سالانه بیش از پنج تریلیون دلار ارزش حمل و نقل دریایی از طریق این گذرگاه است که این مبلغ بر ارزش ذخایر دست نخورده نفت و گاز آن غلبه می‌کند. چین معتقد است جزایری مانند اسپراتلی و اسکاربرو جزء قلمرو این کشور محسوب می‌شوند.

پس از افزایش حضور نظامی آمریکا در منطقه دریای جنوبی چین، تنش بین پکن و واشنگتن افزایش یافته است. پکن از حضور نیرو‌های آمریکایی در منطقه ابراز نگرانی کرده و آن را نقض حاکمیت خود از سوی واشنگتن دانسته است. در حالی که پیش از این، مقامات چین اعلام کرده بودند عبور و مرور در دریای جنوبی چین آزاد است، اخیرا هشدار داده‌اند هرگونه نقض حاکمیت پکن در این منطقه را تحمل نخواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۴۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
راستی در جغرافیای جهان و مرزهای سرزمینی بین المللی شناخته شده و رسمی سازمان ملل مرزهای خاکی و آبی کشور چین تا کجاست؟!
مرزهای آبی وخاکی ایالات متحده آمریکا تا کجاست؟! پس آمریکا با ارتش ناوگان دریائی خود در مرزهای آبی و خاکی کشور چین بدنبال چیست؟! پاسخ به این سوال راهکار حل مناقشات است به همین سادگی...
آخرین اخبار