معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: جمعیت زنان بی سواد استان دو برابر مردان است.

مرتضوی، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ آمار بی سوادی استان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال حدود ۲۰ هزار نفر است که از این تعداد ۶ هزار و ۷۰۶نفر را مردان و ۱۲ هزار و ۷۱۳ نفر را زنان تشکیل می‌دهند.


او با بیان وجود اختلاف بین آمار بی سوادی زنان و مردان در استان افزود: به منظور کم کردن اختلاف طرحی با مشارکت معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و مدیر کل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی ایجاد می‌شود. او با بیان وجود اختلاف بین آمار بی سوادی زنان و مردان در استان افزود به منظور کم کردن اختلافات طراحی با مشارکت معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری و مدیر کل امور بانوان استانداری خراسان جنوبی ایجاد می‌شود.


مرتضوی با اشاره به این که این طرح در راستای شتاب بخشی به بحث سواد زنان و دختران روستایی است گفت: میانگین باسوادی در استان ۹۶ درصد است که یک درصد نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.


معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه شناسایی افراد بی سواد بزرگترین مشکل آموزش و پرورش است افزود: از فرمانداران، اعضای شورای اسلامی و دهیاران خواهشمند هستیم تا برای جذب این افراد بی سواد به سمت کلاس‌های درس ما را همراهی کنند.


او با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش در راستای به حداقل رسیدن تولید بی‌سواد در استان بیان کرد: از جمله مهمترین این اقدامات انسداد مبادی بیسوادی و حداقل رساندن کلاس‌های چند پایه است.


مرتضوی در خصوص تعریف بی سواد از نظر سازمان جهانی مبارزه با بی سوادی اظهار کرد: از نظر این سازمان بی سواد به فردی گفته می‌شود که از دانش آموخته‌های خود نتواند در راستای تغییر در زندگی خود استفاده کند.
انتهای پیام/ب


میانگین ۹۶ درصدی آمار باسوادی در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.