توزیع پوستر و فراخوان اصلی کنگره ملی اربعین

تعداد دو هزار فراخوان و هزار پوستر کنگره ملی اربعین در آئینه شعر اقوام ایرانی در سراسر کشور توزیع شده است.

توزیع پوستر و فراخوان اصلی کنگره ملی اربعین

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ محبی مسئول امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: این فراخوان‌ها در ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور و در استان در بین دستگاه‌های فرهنگی و مراکز آموزش عالی توزیع شده است.

وی اضافه کرد: در این کنگره اشعار اقوام ایرانی، در زبان‌ها و گویش‌های شعری رایج شامل: بلوچی، ترکی، خراسانی، خوزی، سمنانی، عربی، فارسی، کُردی، گیلکی، لری، لکی، مازنی، مرکزی و... پذیرفته می‌شود.

محبی افزود: معرفی ابعاد گوناگون حماسه اربعین حسینی، تبلیغ و تعمیق سیره امام حسین (ع)، ترویج فعالیت‌های فرهنگی و ادبی با محوریت سیره حضرت سیدالشهدا (ع)، تجلی همگرایی اقوام ایرانی در آئینه شعر اربعین و تقدیر از سرایندگان آثار ادبی در حوزه فرهنگ عاشورایی از جمله اهداف اصلی این کنگره به حساب می‌آید.

وی اظهار کرد: محور‌های فراخوان این کنگره در دو بخش اربعین حسینی و حماسه عاشوراست و هر شاعر می‌تواند حداکثر سه اثر به دبیرخانه کنگره ارسال نماید.

محبی خاطر نشان کرد: همه گویش‌های زبانی به استثنای فارسی معیار پذیرفته می‌شود و به منظور تسریع در داوری، ضرورت دارد زبان و گویش شعر در ذیل عنوان اثر ذکر شود، همچنین اشعار باید در قالب word و با قلم nazanin و اندازه ١٤ ارسال شوند.

مسئول امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام افزود: محدودیتی برای قالب‌های شعری و سن و سال شرکت کنندگان در نظر گرفته نشده است.

گفتنی است آخرین مهلت ارسال آثار تا پایان مرداد ماه ٩٨ خواهد بود و تاریخ برگزاری کنگره در دهه اول مهر ماه ٩٨ است.

انتهای پیام/اس

فراخوان کنگره ملی اربعین در آئینه شعر اقوام ایرانی

برچسب ها: وزارت ارشاد ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.