الناز کاظم تاش از سبک کاری خود برای خلق تابلو‌های نقاشی انتزاعی سخن گفت.

تابلو‌هایی که دورن مایه شعر دارند/ فعالیت هنری برای بانوان بسیار سخت استبه گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، الناز کاظم تاش طراح و نقاش جوانی است که به تازگی با مجموعه‌ای از نقاشی هایش به گالری ایده آمده است. آثار او به سبک اکپرسیونیسم انتزاعی و در ابعاد بزرگ بر روی دیوار این گالری خودنمایی و مخاطبان را جذب می‌کند. این مجموعه آثار کاظم تاش «هایکو» نام دارد.

کاظم تاش درباره دلیل نامگذاری مجموعه خود به نام هایکو به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هایکو برگرفته از شعر ژاپنی در قرن ۱۶ میلادی است، این سبک، شعری کوتاه است که در عین کوتاهی حرف‌های زیادی در پس زمینه خود دارد و همچنین در عین سادگی خیلی پیچیده است، من هم در ابتدای اتود زدن‌ها به این نتیجه رسیدم که کارهایم چقدر شبیه هایکو است به همین دلیل نام مجموعه را هایکو گذاشتم.

وی افزود: من هم سعی کردم در این مجموعه، پس زمینه‌های ذهنی ام را خیلی کوتاه، ساده و در عین حال خیلی پیچیده به مخاطب برسانم. سبک انتزاعی هم به گونه‌ای است که مخاطب درگیر مفهوم می‌شود یعنی خود نقاش حرف اول و آخرش را با فرم و رنگ‌ها میزند و بقیه رمزگشایی‌ها به عهده مخاطب است.

این نقاش جوان درباره مراحل تولید آثار هایکو اظهار کرد: تکنیک این مجموعه اکرولیک روی بوم است. این نمایشگاه که دومین نمایشگاه انفرادی من است یک تفاوت اساسی با نمایشگاه قبلی ام دارد. نمایشگاه اول کاملا انتزاعی بود، اما این مجموعه بیانی‌تر است یعنی تابلو‌ها علاوه بر اینکه چشم نواز هستند، مخاطب درگیر مفهوم می‌شود و هر اثر را برای خودش ثبت می کند.

کاظم تاش درباره بازخورد مخاطبان از این آثار گفت: تا الان بیشتر بازدید کنندگان می‌پرسند که مفهوم این آثار چیست؟ من هم میگویم برداشت‌ها را شما باید بگویید؛ تفاوت سبک انتزاعی با رئال این است که بینندگان می‌توانند بی نهایت دیدگاه داشته باشند.

وی در ادامه درباره چگونگی دوری از کپی کاری در سبک انتزاعی گفت: من هم کارم را با سبک رئال شروع کردم، بعد به خواسته خودم آبستره کار کردم، همیشه آثار بزرگان را دنبال می کنم، اما دنبال کپی کاری نیستم و دوست دارم تمام کار‌هایی که انجام میدهم به سبک و امضای خودم باشد.

کاظم تاش درباره شرایط بانوان برای فعالیت‌های هنری بیان کرد:تجسمی خیلی بین مردم جا بازنکرده و کم کم مخاطبانش زیاد می‌شود. این حوزه برای فعالیت برای بانوان بسیار سخت است و حتما باید در کنارش شغل دیگری داشته باشی تا بتوان از پس هزینه‌ها برآمد از این رو از مردم میخواهم که هنرمندان هنر‌های تجسمی را حمایت کنند.

گفتنی است نمایشگاه هایکو تا پایان هفته  در گالری ایده میزبان علاقه‌مندان است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار