رئیس حزب کنگره ملی افغانستان:

ترامپ فردی بی‌فرهنگ و گستاخ است

رئیس حزب کنگره ملی افغانستان، دونالد ترامپ را اشغالگر، قلدر، گستاخ و بی‌فرهنگ دانست که به ارزش‌های انسانی پایبندی ندارد.

ترامپ فردی بی‌فرهنگ و گستاخ استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «عبداللطیف پدرام» رئیس حزب کنگره ملی افغانستان در واکنش به سخنان اخیر رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد این لحن، لحن اشغالگر بی فرهنگ و قلدر است که به جز سودجویی، ارزش‌های انسانی را نمی‌شناسد.

وی افزود: اشغالگران بسیاری به این سرزمین چشم طمع دوختند و به این سرزمین حمله کردند، اما افغانستان به گورستانی برای آن‌ها تبدیل شد و این کشور گورستان آمریکایی‌ها نیز خواهد شد.

رئیس حزب کنگره ملی افغانستان همچنین بر خروج آخرین نظامی آمریکایی از افغانستان تاکید کرد و گفت: من از مردم افغانستان می‌خواهم برای خروج نظامیان آمریکایی بسیج شوند.

وی تصریح کرد: ما به پیمان امنیتی کابل - واشنگتن رای نداده‌ایم و از آمریکا هم نخواسته‌ایم که به کمک افغانستان بشتابد، "ترامپ" باید از نظامیان خود در افغانستان بپرسد که با چه مردمی روبه‌رو هستند و در چه سرزمینی می‌جنگند.

این اظهارات در حالی مطرح شده است که رئیس جمهور آمریکا در دیدار با نخست وزیر پاکستان گفت: آمریکا توانایی محو افغانستان از نقشه جهان را دارد و همچنین آمریکا می‌تواند جنگ در این کشور را در ظرف یک هفته پایان دهد، اما در این جنگ ۱۰ میلیون افغان کشته خواهند شد و او به همین دلیل صرف نظر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار