سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ارز دولتی به نوار تست قندخون تعلق نمی‌گیرد

شعیبی گفت: نوار تست تشخیص میزان قندخون، جزو تجهیزات پزشکی است و اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو بر قیمت آن نظارت می‌کند.

ارز دولتی به واردات تست قندخون تعلق نمی‌گیرد + علت افزایش قیمتبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ۱۱ درصد جمعیت کشور از بیماری دیابت رنج می‌برند و سالانه یک درصد به این جمعیت اضافه می‌شود. بیماران دیابتی در طول روز مدام باید قند خون خود را چک کنند و بر اساس میزان قندخون، مواغذایی مصرف کنند و در صورت افزایش قند خون، دارو مصرف کنند تا گرفتار عوارض بیماری و حتی در مواردی گرفتار کما نشوند.

در خانه و محل کار یک دیابتی به ویژه مبتلایان به دیابت نوع یک دستگاه تست قند خون وجود دارد. این دستگاه، نوار تست دارد که یک بار مصرف است و پس از اتمام بسته‌های ۵۰ تا صد عددی آن باید دوباره بسته جدید خریداری کرد. این روز‌ها اخباری از افزایش قیمت نوار تست قندخون از بیماران دیابتی به دست ما رسیده است و بیماران زیادی از این افزایش قیمت گلایه داشتند؛ در برخی موارد هم شاهد افزایش چندبرابری قیمت نوار تست قندخون بودیم.

به سراغ  سخنگوی سازمان غذا و دارو رفتیم تا موضوع افزایش قیمت نوار تست قندخون را پیگیری کنیم.

واردات نوار تست قند خون با ارز نیمایی و آزاد انجام می‌شود

شهرام شعیبی، سخنگوی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان، با بیان اینکه ارز دولتی به نوار تست قندخون تعلق نمی‌گیرد، گفت: نوار تست تشخیص میزان قندخون جزو تجهیزات پزشکی محسوب می‌شود و اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو بر قیمت آن نظارت می‌کند و قیمت‌ها طبق آئین‌نامه تعیین شده است.

وی با بیان اینکه  نوار تست قندخون برندهای مختلف در بازار موجود است، ادامه داد: قیمت این نوارها با یکدیگر متفاوت است و بستگی به نرخ دلار آن تفاوت قیمت بین محصولات وجود دارد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو در پایان گفت: نوار تست قندخون با ارز نیمایی یا آزاد وارد کشور می‌شود و قیمت این تجهیزات پزشکی تابع نوسانات نرخ ارز است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۵۳ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
سلام
من ماهانه ۳ بسته ۵۰ عددی استفاده میکنم قیمتش ۷۰ هزار تومان هست با این وضع گرونی اقتصاد واقعا جواب گو نیستم ممنون می شوم صدای ما رو به مسولین برسونید
Iran (Islamic Republic of)
حسن نیازی
۰۱:۳۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
باسلام برای هربسته نوار تست قند که۲۵ عدد هست بیش از۴۰هزار تومان در ماه ۳بسته الی ۴بسته هربیمار دبابتی استفادع میکنذ دولت بهش ارز دولتی نمیدهد ولی برای وارد کردن غذای سگ ارز دولتی داده است.
آخرین اخبار