حضور معاون مولر در جلسه استماع کنگره خشم ترامپ را برانگیخت

گزارش‌ها درباره حضور معاون بازرس ویژه سابق پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا در کنگره برای پاسخ دادن به پرسش‌های نمایندگان، رئیس‌جمهور این کشور را خشمگین کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، رابرت مولر، بازرس ویژه سابق درخصوص پرونده انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا ساعتی دیگر در کنگره این کشور حاضر می‌شود. قرار بود مولر روز هفدهم ژوئیه (۲۶ تیر) در کنگره حاضر شود تا در خصوص این پرونده شهادت بدهد، اما این برنامه به تعویق افتاد.

در آستانه برگزاری جلسه استماع کنگره با حضور مولر اعلام شد آرون زبلی، معاون او، نیز در این جلسه استماع حاضر می‌شود تا به پرسش‌های اعضای کنگره پاسخ بدهد.

مولر در دو کمیته کنگره شهادت خواهد داد. یکی از این جلسات، در کمیته قضایی کنگره خواهد بود و سپس در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا حضور پیدا خواهد کرد. این نخستین جلسه کنگره در این زمینه از زمان آغاز تحقیق و تفحص در این خصوص است.

از سوی دیگر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در آستانه حضور مولر در کنگره برای ادای شهادت و توضیح در این خصوص، پیامی توئیتری منتشر کرد. این پیام درباره حضور زبلی در جلسه استماع کنگره است. او در پیام خود تاکید کرده است زبلی نباید در این جلسات حضور داشته باشد.

رئیس‌جمهور آمریکا از این اتفاق خرسند نیست و در پیام خود تصریح کرد نباید هرگز به چنین فردی (معاون مولر) که از مخالفان ترامپ است اجازه داده شود در این جلسات حضور داشته باشد. به گفته ترامپ این تغییر در برنامه حضور مولر در کنگره بسیار غیرمنصفانه است و هرگز نباید به معاون او اجازه داده شود در این جلسات حضور پیدا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار