اهدای اعضای ۹ بیمار مرگ مغزی در ۴ ماه نخست سال

رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو استان همدان از اهدای اعضای ۹ بیمار مرگ مغزی طی سال جاری در همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مجید حمیدی رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو استان همدان از اهدای اعضای ۹ بیمار مرگ مغزی طی امسال در همدان خبر داد و اظهار کرد: آخرین اهدایی مربوط به مرحوم فاطمه سلگی ۵۸ ساله از شهرستان نهاوند بود که با اهدای کبد، کلیه‌ها و نسوج نامی ماندگار برجای گذاشت.

وی با اشاره به اینکه هشتمین اهدای عضو مربوط محمدپارسا چهاردولی ۱۲ ساله ساکن تهران، اما اصالتا از روستا‌های ملایر بود گفت: این بیمار چهار عضو از جمله قلب، کبد و کلیه‌ها را اهدا کرد.

رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو استان همدان با بیان اینکه هفتمین اهداکننده محمد ابراهیم مولابیگی ۴۸ ساله اهل یکی از روستا‌های شهرستان رزن بود افزود: کبد، کلیه‌ها و نسوج این بیمار مرگ مغزی به نیازمندان اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته تعداد اهداکنندگان عضو بیشتر بود گفت: یکی از ۹ اهداکننده عضو ساکن تهران بوده، اما بقیه در استان مرگ مغزی شده‌اند و رضایت به اهدا داده‌اند.

حمیدی با بیان اینکه سال گذشته ۲۶ مورد به اهدای عضو رضایت داده شد افزود: از این تعداد ۱۳ مورد توسط ما رضایت گرفته شد و ۱۳ مورد خارج از همدان رضایت گرفتند.

وی با اشاره به اینکه اکثر اهداکنندگان عضو آقا و تنها دو یا سه مورد خانم بودند گفت: فرهنگسازی در اهدای عضو بسیار موثر است، سال‌ها پیش حتی در مدت یک سال ۹ مورد رضایت به اهدای عضو داده نمی‌شد، اما امروز در طول چهار ماه تحقق این آمار را شاهد هستیم.

رئیس تیم هماهنگ‌کننده اهدای عضو استان همدان با تاکید به اینکه خوشبختانه آگاهی مردم در این زمینه بالاتر می‌رود افزود: دیروز زوج جوان مشهدی به عنوان سفیران اهدای عضو با هدف ترویج اهدای عضو به همدان رسیدند و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی، انجمن اهدای عضو، انجمن حمایت از بیماران کلیوی و مسوولان تربیت بدنی استان از آن‌ها استقبال کردند.

وی بیان کرد: امیدوارم فرهنگ‌سازی بیشتری صورت گیرد تا شاهد اقدامات خیرخواهانه و خداپسندانه بیشتری در استان باشیم.

انتهای پیام/د.ا

اهدای اعضای ۹ بیمار مرگ مغزی در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.