پیشرفت ۷۵ درصدی فاز اول منطقه ویژه اقتصادی بانه

سرپرست فرمانداری بانه گفت: عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان سال ۹۶ آغاز و عملیات آماده‌سازی مسیر‌های اصلی فاز نخست آن پایان یافته و بعد از اتمام عملیات لوله‌گذاری تاسیسات آب، فاضلاب، گاز و مخابرات، آسفالت آن هم تا پایان مردادماه جاری اجرا خواهد شد.

پیشرفت ۷۵ درصدی فاز اول منطقه ویژه اقتصادی بانهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد امین زاده افزود: عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی بانه در قالب ۱۰ پروژه شامل فاز یک و دو آماده‌سازی معابر، آبرسانی، دیوارکشی محوطه به طول ۸ کیلومتر، جدول‌گذاری اساس و آسفالت معابر، شبکه فاضلاب، شبکه گاز، شبکه برق داخلی، شبکه فیبر نوری و ساختمان اتاقک چاه در حال اجراست.
وی اظهار اشت: فاز نخست این منطقه در مجموع ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برخی پروژه‌های آن از جمله آماده‌سازی معابر، دیوارکشی محدوده و احداث سردرب ورودی منطقه ویژه به طور کامل به اتمام رسیده است.
منطقه ویژه اقتصادی شهرستان بانه که در ۱۶ کیلومتری جاده بانه - سیرانبند از توابع بخش ننور این شهرستان واقع شده است، مهم‌ترین طرح اقتصادی حال حاضر در استان کردستان به شمار می‌رود که در عرصه‌ای به مساحت ۱۰۲ هکتار با زیربنای ۹۵ هکتار در حال اجراست.
مدیر مناطق ویژه اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک‌های صنعتی ایران نیز وجود بازارچه مرزی سیرانبند، مجتمع‌های تجاری و مراکز متعدد خرید در بانه را موجب اشتغال‌زایی، توسعه صادرات و رونق اقتصادی در این شهرستان عنوان کردو بر تسریع در عملیات اجرایی و رفع موانع و مشکلات پیش رو تاکید کرد.

انتهای پیام/ت

فاز اول منطقه ویژه اقتصادی بانه

برچسب ها: مرز سیرانبند ، بانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.