وزیر بهداشت دوتابعیتی بودن خودش را تکذیب کرد

نمکی گفت: نفس کشیدن در این سرزمین را به تابعیت‌های مختلف ترجیح می‌دهم و طرح این مسائل جز‌ تخریب دولت هدف دیگری ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره ادعای کریمی قدوسی مبنی بر دو تابعیتی بودن وزیر بهداشت اظهار کرد: قبل از انقلاب که دانشجو بودم همه قبل از عید می‌گفتند به فرانسه یا انگلیس سفر می‌کنم، من هم که بچه کاشان بودم به مزاح می‌گفتم می‌روم کاشنگتن سیتی. احتمالا این نماینده خبر‌های آن دوران را یادش است.

وی گفت: بنده نفس کشیدن در این سرزمین را به همه تابعیت‌های دنیا ترجیح می‌دهم.

وزیر بهداشت و درمان آموزش پزشکی اظهار کرد: طرح این مسائل جز‌ تخریب دولت هدف دیگری ندارد. تقارن این حرف‌ها را با برخی از بحث‌های مطرح شده اگر کنار هم بگذارید متوجه می‌شوید.

نمکی بیان کرد: آنقدر کار‌های بر روی زمین مانده در زمینه بهداشت، درمان و دارو داریم که واقعاً صلاح نمی‌دانیم که به این رانش‌ها و کشش‌ها تن بدهیم و بخواهیم با این امواج حرکت کنیم. این مسئله هم برای بنده و هم برای دوستان کذب محض است.


بیشتر بخوانید: ماجرای مفقود شدن ارز تجهیزات پزشکی چه بود؟


وی در پاسخ به سوال گم شدن ارز ۴۲۰۰ تومانی در وزارتخانه بهداشت گفت: وقتی به وزارت بهداشت رفتم رئیس جمهور یکی از تکالیفی که از بنده درخواست کرد این بود که گردش‌های مالی وزارت بهداشت را شفاف سازی کنم.

وزیر بهداشت افزود: درباره ارز دارو و تجهیزات به هر حال عدم شفافیت‌هایی بوده و همانطور که بنده گفتم حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون یورو ارز تجهیزات پزشکی که در سال ۹۷ تخصیص یافته بود، شفاف نبود و ما برای شفاف سازی اینکه چه کسانی این مبلغ را دریافت کردند؟ چه مواردی را وارد کردند؟ چه میزان از این دارو‌ها را به مراکز دولتی و غیردولتی برده‌اند؟، هیئتی متشکل از پنج گروه را تعیین کردیم که ۴ ماه بر این مسائل کار کردند و اکنون نتایجی در این باره در حال به دست آمدن است. بنده برای شفاف‌سازی این مقادیر حتماً گزارشی به مردم ارائه  خواهم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
الحمدلله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
تکذیب کار همه است .. چند سال انجا بودید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
چند سال دیگه معلوم میشه
آخرین اخبار