اخبارحوادث امروز دوم مردادماه ۹۸؛

درخت طاقی با ۱۶۷ کیلو شیشه در کویر / کلاهبرداری ۲۱۰ میلیون ریالی توسط فروشنده سیار دلار

مهم‌ترین حوادث امروز دوم مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهم‌ترین حوادث امروز دوم مردادماه  سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

درخت طاقی با ۱۶۷ کیلو شیشه در کویر

سردار "مهدی معصوم بیگی" فرمانده انتظامی استان اصفهان اظهار داشت: پس از اعلام خبری توسط پلیس مبارزه بامواد مخدر شهرستان "مهریز" استان "یزد" به پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان مبنی بر اینکه یک سوداگر مرگ مقدار زیادی ماده مخدر شیشه را در کویر "خوروبیابانک" مخفی کرده، ماموران وارد عمل شدند.

وی افزود: یک گروه از ماموران مجرب پلیس استان‌های اصفهان و یزد به محل اعلامی توسط این سوداگر مرگ اعزام و پس از خاکبرداری ۱۸ ظرف پلاستیکی حاوی شیشه را که زیر یک درخت طاق مخفی کرده بود، کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد این محموله از مرز‌های شرقی وارد کشور شده و متهم قصد انتقال آن به مرکز کشور را داشته، گفت: در این عملیات ۱۶۷ کیلو ماده مخدرشیشه کشف شد.

سردار معصوم بیگی اظهار داشت: این سوداگر مرگ پس از تشکیل پرونده مقدماتی و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطر نشان کرد: اعلام به موقع، تیزبینی، هوشیاری و همکاری خوب پلیس استان یزد با پلیس اصفهان منجر به کشف این محموله سنگین مواد افیونی شد که امید است شهروندان نیز با نیروی انتظامی همکاری داشته باشند و اخبار مربوطه را از طریق سامانه ۱۱۰ اعلام کنند.
 

کلاهبرداری ۲۱۰ میلیون ریالی توسط فروشنده سیار دلار

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی"رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیر مجاز مبلغ ۲۱۰ میلیون ریال از حساب وی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او عنوان داشت: با بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد شاکی مدتی قبل اقدام به خرید دلار از یک فروشنده سیار کرده و مبلغ برداشت شده از حساب وی در یک طلافروشی در یکی از شهرستان‌های همجوار سکه طلا خریداری شده است.

این مقام انتظامی اضافه کرد: با انجام استعلامات لازم و پس از اخذ نیابت قضائی، اکیپی از ماموران به مخفیگاه متهم اعزام و وی را شناسایی و پس از دستگیری جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی دادند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه متهم به بزه انتسابی اعتراف کرد به شهروندان توصیه کرد: گاهی اوقات قیمت نازل کالا یا خدمات مشتری را مجاب می‌کند تا خریدی داشته و وجه آن را از طریق کارت خوان سیار پرداخت نماید که این امر باعث شده تا وقوع کلاهبرداری در این حوزه افزایش پیدا کند، لذا به شهروندان اکیداً توصیه می‌شود در خرید از دست فروشان یا افرادی که کارت خوان سیار دارند، دقت کنند دستگاه آن‌ها چسب خورده و یا شکسته نباشد و یا قطعه‌ای اضافه نداشته باشد.
 

کشف ۷ تن ریل قطار حین سرقت در اصفهان

سرهنگ "منصور نیت خواه رئیس پلیس راه آهن اصفهان اظهار داشت: ماموران پلیس راه آهن اصفهان حین گشت زنی در منطقه "زرین شهر" مشاهده کردند تعدادی ریل توسط افرادی برشکاری و آماده سرقت است که وارد عمل شدند.

او افزود: پس از چند ساعت کمین و استقرار در محل ۳ دستگاه موتورسیکلت در محل حاضر و قصد بارگیری ریل‌های برش خورده را داشتند که با گشت پلیس روبرو شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه سارقان موتورسیکلت‌ها راه رها و در تاریکی شب متواری شدند بیان داشت: یکی از سارقان دستگیر و دیگر سارقان نیز شناسایی و دستگیر خواهند شد.

رئیس پلیس راه آهن اصفهان اظهار داشت: ریل‌های برش خورده که ۷ تن بودند توسط کارشناسان ۵۰۰ میلیون ریال ارزش گذاری شده اند و سارق دستگیر شده نیز به مراجع قضائی تحویل داده شد.

سرهنگ منصور نیت خواه در پایان از شهروندان خواست: هر گونه اخبار و موضوع مشکوک را از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.
 

جاسازبیش از ۹۱ کیلو گرم تریاک در زاپاس کامیون

سرهنگ " نعمت خلیلی" فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان "خوروبیابانک" حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه کامیون که از شرق کشور به مقصد شمال حرکت می‌کرد مشکوک و آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۹۱ کیلو و ۲۰۵ گرم تریاک که در زاپاس کامیون به صورت دوبل جاساز شده بود کشف شد.
این مقام انتظامی بیان داشت: در این رابطه راننده خودرو دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خوروبیابانک خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی خواهد کرد و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.

کشف ۴۰۴ دستگاه ماینر قاچاق در شهرضا

سرهنگ صادق کاظم زاد اظهار کرد: پس از وصول اخباری مبنی بر اینکه در چندین کارخانه و شهرک صنعتی شهرستان شهرضا توسط دستگاه‌های ماینر قاچاق ارز دیجیتال استخراج می‌شود، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: پس از انجام تحقیقات و کسب اطمینان از درستی موضوع یک گروه از ماموران مجرب با هماهنگی قضائی از ۳۰ کارخانه و شرکت بازدید کردند.

فرمانده انتظامی شهرضا ادامه داد: در نتیجه این بازرسی ۴۰۴ دستگاه ماینر که به صورت قفسه بندی با تجهیز کابل‌های شبکه برق، جاسازی شده بودند، کشف شدند.

سرهنگ کاظم زاد با اشاره به اینکه ارزش دستگاه‌های کشف شده توسط کارشناسان ۶۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعلام شده گفت: در این رابطه ۱۵ متهم دستگیر که برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

او با اشاره به قاچاق و غیر قانونی بودن استفاده از دستگاه‌های مذکور، گفت: استفاده از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال نیاز به مصرف برق زیادی دارد و استفاده از آن‌ها باعث اخلال در شبکه توزیع برق شهری شده که به همین دلیل متهمان با استفاده از برق یارانه‌ای واحد‌های صنعتی تعطیل ونیمه تعطیل اقدام به فعالیت غیرقانونی کرده بودند که دستگیر و تحویل مراجع قانونی شدند.
 

غرق شدگی مردی میانسال در سد زاینده رود

غفور راستین مسوول مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: در پی گزارشی از غرق شدگی این مرد میانسال، ماموران اورژانس جسد وی را به پزشکی قانونی منتقل کردند.

او افزود: علت این حادثه آشنا نبودن مرد ۴۵ ساله به فنون شنا اعلام شده است.

سد زاینده رود سال ۱۳۴۹ در ۱۱۰ کیلومتری غرب اصفهان به عنوان یکی از اصلی‌ترین سد‌های مرکز کشور با ظرفیت یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب ساخته شده است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار