ایرانی‌های مقیم آمریکا از ترامپ شکایت کردند

شماری از خانواده‌های ایرانی مقیم آمریکا که ممنوعیت‌های ناعادلانه مسافرتی واشنگتن موجب جدایی آن‌ها از بستگانشان شده است، از دولت این کشور شکایت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت گروهی از شهروندان آمریکا در تلاش برای انتقال همسر و دیگر اعضای خانواده خود به این کشور با ارائه شکایت‌نامه‌ای به یک دادگاه فدرال اعلام کردند ممنوعیت‌های مسافرتی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به طور ناعادلانه‌ای موجب جدایی آن‌ها از بستگانشان شده است.

این خانواده‌ها دوشنبه شب با ارائه شکایت‌نامه‌ای به یک دادگاه فدرال در سانتا آنا در ایالت کالیفرنیا اعلام کردند ماههاست که در انتظار صدور معافیت‌هایی به منظور پیوستن به بستگان و نزدیکان خود هستند، اما دولت آمریکا این معافیت‌ها را صادر نکرده است.

تشدید تنش‌ها بین آمریکا و ایران خانواده‌های ایرانی را در این کشور بیش از پیش نگران کرده است و این خانواده‌ها نگرانند به مدت نامعلوم از اعضای خانواده خود جدا بمانند.

کرتیس موریسون، وکیل شاکیان، می‌گوید: «آن‌ها هیچ گزینه دیگری ندارند و تنها امیدی که دارند رای دادگاه است. در غیر این صورت تا مدت زمان نامعلومی در این شرایط باقی خواهند ماند.»

وزارت امور خارجه آمریکا در این زمینه اظهارنظری نکرده است و درخواست از وزارت امنیت داخلی آمریکا برای اظهارنظر در ارتباط با این موضوع بی پاسخ مانده است.

در ادامه این گزارش آمده است: دولت ترامپ اعلام کرد معافیت‌ها به صورت موردی به خانواده‌هایی اعطا خواهد شد که ممنوعیت‌های مسافرتی برای افرادی که به پنج کشور اسلامی سفر کرده‌اند شامل حال آن‌ها می‌شود. در همین حال گزارش حاکی از آن است که معافیت‌های معدودی صادر شده است، اما سیستمی رسمی برای درخواست آن وجود ندارد.

این ممنوعیت‌ها شامل شهروندان کشور‌های ایران، لیبی، سومالی، سوریه، یمن، کره شمالی و نمایندگان دولت ونزوئلا می‌شود.

کرتیس موریسون اوایل امسال از جانب هفت خانواده که تلاش داشتند اعضای خانواده خود را از یمن به آمریکا انتقال دهند شکایتی را به یک دادگاه فدرال ارائه کرد که همه آن‌ها مورد تایید قرار گرفته است.

وی افزود اغلب، تماس‌هایی از شاکیان این ممنوعیت‌ها دریافت می‌کند که درباره تشدید تنش‌ها بین ایران و آمریکا ابراز نگرانی می‌کنند؛ تنش‌هایی که به دنبال تصمیم سال گذشته ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهان و از سرگیری تحریم‌ها علیه این کشور بروز کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار