در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

مجله خیال و گلستان هنر احیا می‌شود

سردبیر فصلنامه پژوهشی فرهنگستان هنر گفت: با رویکرد مدیر جدید تصمیم گرفته شد پژوهشنامه فرهنگستان هنر به علاوه مجله خیال و گلستان هنر مجددا احیا شود.

در حال حاضر تعداد نقد‌های هنری خیلی کم استبهمن نامور مطلق سردبیر فصلنامه پژوهشنامه فرهنگستان هنر درباره چاپ مجدد این مجله به خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: این پژوهشنامه یکی از مجلات فرهنگستان هنر در گذشته بود که به دلیل تغییر مدیریت مدتی چاپ نمی‌شد، اما با رویکرد مدیر جدید تصمیم گرفته شد که این پژوهشنامه به علاوه مجله خیال و گلستان هنر مجددا احیا شود.

وی درخصوص تاثیر نشریات تخصصی فرهنگستان هنر بیان کرد: این‌ها مجلات خوبی هستند که در دوره خودشان هم تاثیرات خوبی به جا گذاشته اند، این نشریات نقد‌های نو را به دانشجویان و اساتید معرفی می‌کند، نقد مضمونی، نشانه شناسی، جامعه شناختی و آخرین دستاورد‌های نقد‌ها مسائلی هستند که به جامعه علمی معرفی می‌شوند. همانطور که می‌دانید در جامعه هنری یکی از مهم‌ترین مشکلات، نبود نقد است، در این مجلات حتی بعضی وقت‌ها خود نقد‌ها هم نقد می‌شوند.

سردبیر فصلنامه پژوهشنامه فرهنگستان هنر درباره مطالبی که در این شما منتشر شده است گفت: در این شماره نقد بینافرهنگی، تئاتر و نقد عکاسی داریم. همچنین نقد واسازی نقاشی یکی از نقاشان هانیبال الخاص چاپ شده است، علاوه بر آن‌ها نقدی بر نمایشنامه‌های محمد یعقوبی نگارش شده و در حوزه سینما هم مطالعات سازمانی و رویدادی هنر که به بودجه‌های نقدی اختصاص داده شده است بررسی شده است.

نامور مطلق با بیان اینکه مجموعه‌ای از اساتید کاربلد در این فصلنامه همکاری دارند افزود: خوشبختانه هم این مجله و هم مجلات دیگر نسل جدید را تربیت کرده اند که تصمیم داریم این نقد‌ها را با جوانان پیش ببریم، رامتین شهبازی، هومن زندی زاده، محمدرضا شریف زاده، فیروزه شیبانی و در حوزه روایت شناسی نقاشی میثم یزدی مقالات را نگارش می‌کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوار هستیم این نشریه از جانب هنرمندان و اساتید حمایت شود و البته معتقدیم که اگر کیفیت مناسب و درخور داشته باشد حتما مورد استقبال قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار