تحویل واحدهای تعمیری آسیب‌دیده در سیل استان مرکزی تا یک ماه آینده

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی گفت: واحدهای تعمیری آسیب‌دیده در سیل استان مرکزی تا پایان مرداد ماه تحویل می‌شوند‌.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا رضافرح با اشاره به بازسازی مناطق سیل‌زده مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی اظهار داشت: در استان مرکزی در اثر شدت و طولانی شدن بارندگی‌های اوایل سال، نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن روستایی و شهری آسیب دیدند، که البته این واحد‌ها درحال تکمیل پرونده هستند.

وی افزود: حدود ۲ هزار و ۲۰۰ واحد در این زمینه تکمیل پرونده شد، اعتباراتی هم برای حدود یک هزار و ۸۰۰ واحد شهری و روستایی به استان مرکزی ابلاغ شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی تصریح کرد: اعتباراتی برای ۱۰۰ واحد تعمیری به استان مرکزی ابلاغ شده است، تعمیری‌های استان مرکزی تا ۱۵ مرداد به اتمام می‌رسد، واحد‌های احداثی این فاز و فاز بعدی که ابلاغ می‌شود تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

رضافرح ادامه داد: در استان مرکزی برای روستاییان ۴۰ میلیون تومان تسهیلات ۴ درصدی، ۱۰ میلیون تومان وام بلاعوض و ۸ تن سیمان بلاعوض هدیه مقام معظم رهبری درنظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در استان مرکزی حدود ۵۰ درصد واحد‌ها شروع و در مراحل مختلف اجرایی هستند، تعدادی از واحد‌ها نیز به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین نخستین واحد بازسازی شده استان مرکزی امروز ۲ مردادماه افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی تصریح عنوان کرد: حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ تن سهمیه سیمان مرحله نخست استان مرکزی است که از این مقدار حدود ۲ هزار تن حمل و بین مردم توزیع شده است که در این راستا خیران در زمینه حمل سیمان‌ها کمک خوبی به استان کرده‌اند.

رضافرح ادامه داد: در مورد خدمات فنی و مهندسی نیز پرسنل بنیاد مسکن شبانه‌روز فعالیت دارند و در ۱۲ شهرستان استان مرکزی ستاد تشکیل داده‌اند و بر روند بازسازی، نظارت دقیقی دارند که امیدواریم این روند به خوبی پیش برود.

انتهای پیام/ب

وضعیت واحدهای تعمیری آسیب‌دیده در سیل استان مرکزی

برچسب ها: سیل ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.