فراهانی مطرح کرد؛

وجود ۳۵۰ هزار واحد مسکن خالی در منطقه ۲۲ تهران

عضو شورای شهر تهران گفت: توسعه و جمعیت پذیری منطقه ۲۲ خارج از اصول و ضوابط طرح تفصیلی بوده است.

پاینده/ 350 هزار واحد مسکن خالی در منطقه 22 تهران واقع شده استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران پس از بازدید از تصفیه خانه ششم تهران در جمع خبرنگاران گفت: موضوع تصفیه خانه ششم تهران جزء موضوعات مهمی است که ما در کمیسیون برنامه و بودجه قصد تأمین مالی آن را به صورت مستمر پیگیری می‌کنیم و تمام فشار ما این است که این پروژه خوب به بهره‌برداری برسد، زیرا ما در مدیریت جدید شهری انتقادی به راه‌اندازی پروژه‌های جدید نداریم و می‌خواهیم پروژه‌های نیمه کاره را به اتمام برسانیم.

عضو شورای شهر تهران گفت: درباره تصفیه خانه ششم و خطوط اصلی و فرعی آن توضیحات خوبی به ما داده شد و از این جهت راه‌اندازی تصفیه خانه اهمیت دارد که منطقه ۲۲ خارج از طرح تفصیلی تهران توسعه پیدا کرده است.

فراهانی با اشاره به آپارتمان‌های خالی در پایتخت گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد از ۵۰۰ هزار آپارتمان خالی در پایتخت، ۳۵۰ هزار واحد آن در منطقه ۲۲ تهران وجود دارد.

او با اشاره به اینکه جمعیت منطقه ۲۲ تا دو سال آینده به ۵۰۰ هزار نفر افزایش پیدا می‌کند، گفت: متأسفانه توسعه شهر تهران در منطقه ۲۲ خارج از اصول طرح تفصیلی بوده و مصداق بارز صحبت من این است که ما جمعیت را گسترش دادیم، اما زیرساخت‌های آن را آماده نکردیم و از لحاظ زیرساخت، منطقه ۲۲ توانایی پذیرش این تعداد جمعیت را ندارد.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اهمیت افتتاح و بهره‌برداری از تصفیه خانه ششم گفت: با افتتاح تصفیه خانه ششم، پیروزی مهمی در مدیریت شهری به دست می‌آید و کار مهمی است که امیدواریم با تأمین اعتبار باقی مانده به سرانجام برسد.

فراهانی با اشاره به بودجه این طرح گفت: نهایی شدن این طرح نیاز به بودجه ۱۵۰ میلیارد تومانی دارد که خوشبختانه در فرمانداری تهران به تصویب رسیده و در انتظار ابلاغ وزیر است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بودجه اختصاص یافته مجلس به این طرح گفت: در بودجه سال ۹۸ مجلس ۱۵ میلیارد تومان برای افتتاح این طرح در نظر گرفته است که این بودجه کافی نیست و در کنار آن شورای شهر تهران نیز بودجه ۹۰ میلیارد تومانی پیش‌بینی کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار